למצוא לנחושתן תפקיד ממשלתי

למצוא לנחושתן תפקיד ממשלתי

שאלתי פעם בכיר במערכת הממשלתית מדוע פלוני שסיים תפקיד בכיר לא קיבל תפקיד אחר שהיה "תפור" עליו. התשובה הייתה ברורה "מפני שהוא מתאים". בשנים האחרונות אנשים טובים שסיימו תפקיד בכיר לא מקבלים תפקיד בו יכלו להמשיך ולתרום למדינה. כאמור לא מפני שהם לא מתאימים, אלא מפני שהם הכי מתאימים.

למה אני מעלה את הסוגיה? בשבוע שעבר סיים את תפקידו אלוף עידו נחושתן, מפקד חיל האוויר. מדובר באדם איכותי, מפקד מוערך עם יכולות מוכחות. אחרי שהוא ינוח משנות שרות ארוכות ומתוחות, היה הגיוני שהמדינה תציע לו תפקיד אחר בשרותה.

אני יכול לחשוב על שגריר במדינה מרכזית, על שליח מיוחד לתפקידים ועוד כהנה וכהנה תפקידים שחשיבותם אדירה. אבל הסיכוי שנחושתן יקבל תפקיד כזה קטנים. אין מאחוריו ועד עובדים שתומך בו והוא לא איש פוליטי. אז אם זה לא יקרה המדינה תפסיד עוד אדם איכותי מאוד שיכול לתרום לה מספר שנים של שרות טוב עוד לפני שיעשה לביתו.

מדובר באנשים שאם "ייקראו לדגל" לא יהססו שנייה. אבל השיטה של מינויים בישראל מבטלת כמעט כל סיכוי למינויים ראויים של אנשים כנחושתן. אני מקווה שהבעיות מולן ניצבת המדינה בימים אלה בחזית הבינלאומית, ישכנעו מישהו לחרוג מעט מהשגרה הרעה ולהציע לפחות לנחושתן תפקיד כזה . יש בגלריה הציבורית הבכירה שלנו יותר מדי אנשים שלא בדיוק מתאימים לתפקידם והגיע הזמן לשנות את התמונה כי מדובר בשעת חרום כמעט בכל תחום.

המערכת העסקית קולטת הרבה מהבכירים שפושטים את מדיהם. שם יודעים להעריך כושר ניתוח, הופעה, קור רוח וניסיון בהפעלת מערכים גדולים. למערכת הזו יש כבר גלריה של אנשים טובים שפשטו מדים בשנים האחרונות. ניתן לנצל את ה"ציונות" של אלה שזה עתה השתחררו, כדי ליהנות מכישוריהם ברמה של מדינה ולא של עסקים לפחות לתקופה מסוימת.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית