ניסו לחטוף ישראלים

השב"כ עצר חולייה אשר ניסתה לבצע חטיפות ישראלים למטרת מיקוח
מחמד רמדאן (צילום: שב"כ)

הותר לפרסום, כי בשלהי חודש מרס 2012 חשף שירות הביטחון הכללי, בסיוע צה"ל ומשטרת ישראל, חוליית מפגעים, שכללה צעירים, תושבי רמאללה וסביבתה, אשר ביצעה מספר ניסיונות חטיפה, בנסיבות מחמירות, של אזרחים ישראלים, לצורך מיקוח על שחרור אסירים פלסטינים.

בראש החוליה, בת תשעה חברים, שחלק מאנשיה עצורים בישראל, ואחרים נעצרו ונחקרו בידי מנגנוני הביטחון הפלסטיניים, עמד מחמד מנזר מחמד רמדאן, יליד 1990. חברי החוליה, המזוהים עם ארגון "החזית העממית לשחרור פלסטין" (חז"ע), נערכו לקראת ביצוע הפיגועים באמצעות רכישות של שוקר חשמלי, גז מדמיע, אלות ואקדח מצית, הנראה כמו אקדח אמיתי. החוליה השתמשה בתצפיתנים, שהתריעו בפניה על התקרבות כלי רכב ישראליים. את החטוף הם התכוונו להחביא במערה או בדירת מסתור ברמאללה, ואף תכננו לצלם את החטיפה ולהעלות את הסרט לאינטרנט, כדי לקדם את המו"מ על שחרור החטוף.

במהלך חודש מרס יצאו חברי החוליה בכלי רכב שכורים למספר נסיעות באזור בנימין, במהלכן ניסו לבצע חטיפה, אך ללא הצלחה. לחברי החוליה מיוחסים ניסיונות נוספים לביצוע חטיפה. באחד מהם, שהתרחש במהלך חודש מרס, הבחינו חברי החוליה בשני ישראלים המבקשים טרמפ בתחנת הדלק של מישור אדומים. חברי החוליה עצרו את רכבם ואחד משני הישראלים כמעט ועלה לרכב, אך חברו עצר בעדו. מעצר החוליה הוביל לסיכול כוונותיהם להמשיך ולבצע ניסיונות נוספים למימוש פיגועי חטיפה.

במחצית הראשונה של חודש מאי 2012 הוגשו לבית המשפט הצבאי ביהודה כתבי אישום נגד ראש החוליה, מחמד רמדאן (ב-6 מאי), ונגד המעורבים האחרים, המייחסים להם מספר עברות, ובראשן ניסיונות לחטיפה בנסיבות מחמירות. חשיפה זו שבה וממחישה את המוטיבציה הגבוהה של ארגוני הטרור לבצע פיגועי חטיפה, ואת רמת האיום הנשקפת מכך.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית