האם גיסו של אסד חוסל?

דיווחים סותרים בסוריה על גורלם של מספר בכירים בצבא הסורי. האופוזיציה טוענת שהם חוסלו; הצבא הרשמי מכחיש
מורדים בסוריה (צילום:AP)

מה בדיוק התרחש הלילה בבירת סוריה? רשת הטלוויזיה "אל-ג'זירה" מצטטת גורמי אופוזיציה סוריים הטוענים כי המורדים הצליחו לחסל לפנות בוקר שישה קצינים בכירים של הכוחות הנאמנים למשטר אסד.

על פי הדיווח בין ההרוגים – אסף שווקאת – ראש המודיעין הצבאי וגיסו של הנשיא אסד. לידיעה עצמה אין אישור משום מקור אחר. גורמי האופוזיציה טענו כי במהלך הלילה התנהלו חילופי אש כבדים בין כוחות המורדים לצבא הסורי. במהלך הלחימה, כך על פי האופוזיציה, נהרגו מלבד שווקאת, גם חסן תורכמאני, שכיהן בעבר כשר ההגנה הסורי, ודאוד ראג'יחה, המשמש שר ההגנה מאוגוסט 2011. כמו כן דווח כי שר הפנים, מוחמד שעאר, גם היה בין ההרוגים וכי גופותיהם של השישה הועברו לבית חולים בבירה.

הטלוויזיה הממלכתית הסורית מיהרה להכחיש את הדברים וטענה כי שר הפנים שעאר יופיע בטלוויזיה כדי להפריך את טענות האופוזיציה. בקרבות הקשים בהתנהלו במהלך אתמול בסוריה נהרגו למעלה מ-30 בני אדם.

מלחמת האזרחים הסורית החלה לפני יותר משנה וגבתה עד כה את חייהם של למעלה מעשרת אלפים איש. אמש אמר סגן היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן, בן רודס, כי האלימות בסוריה לא תסתיים ללא שינוי פוליטי. "אנחנו מאמינים שהשינוי צריך לכלול את עזיבתו של בשאר אסד את השלטון", הוסיף רודס במסיבת עיתונאים במסגרת ועידת הג'י-8.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית