"האסטרטגיה האיראנית עובדת"

בכירים בישראל מביעים דאגה "האיראנים מצליחים לעבוד על כל העולם, ולהימנע מסנקציות נוספות - בלי לוותר על הגרעין"
מתקן הטילים האיראניים באיספהאן

 האסטרטגיה האיראנית עובדת:  לעצור את העשרת האוראניום ברמה של 20 אחוזים, ולהמתין לזמן מתאים כדי לעשות את קפיצת הדרך הקצרה, שתאפשר העשרה לצרכים צבאיים.

 "כפי שזה נראה כעת, האריאנים מצליחים לעבוד על כל העולם", אמר לישראל דיפנס גורם ביטחוני בכיר.

 "האיראנים השיגו  בפסגת המעצמות השבוע בדיוק את מה שרצו: הם מנע את החרפת הסנקציות בלי לוותר על פרויקט הגרעין", העריך הגורם הבכיר. השיחות עם האיראנים אמורותלהתחדש במוסקבה בעוד כחודש.

בישראל סבורים כי האסטרטגיה האיראנית היא להעשיר לרמה של 20 אחוזים כמות של אורניום שתספיק לפצצה אחת לפחות (כ-250 ק"ג). כיום, יש לאירן כ-120 ק"ג אוראניום מועשר ברמה של 20 אחוזים. המעבר מרמה של 20 אחוז לרמת העשרה של  90 אחוז, הנדרשת לייצור פצצה, הוא פונקציה של זמן בלבד. עם 10 אלפים צינטרירפוגות שיש לאיראן כיום הוא צפוי לקחת לא יותר משבועות ספורים. מקסימום חודשיים- שלושה. סוכנות איי.פי חשפה בסוף השבוע כי האיראנים העשירו חל מהאוראניוםש ברשותם לרמה של 27 אחוז.

לפי האסטרטגיה הזאת, האיראנים עלולים לייצר את הכמות המספיקה לפצצה ואז לעצור את העשרה האורניום. את המעבר הקצר מאורניום מועשר בשיעור 20 אחוז לפצצה הם יעשו בעיתוי נוח להם, ובמהירות שלא תשאיר מספיק זמן כדי לסכל את הפצצה.

העמדה המקובלת בצמרת הישראלית היא שצריך לעצור את הפצצה עוד לפני שהאיראנים מגיעים אל הסף, כלומר אל הנקודה שבה יידרשו להם רק כמה שבועות להגיע אל הפצצה (בין היתר, בגלל שהם יוכלו לבצע את המעבר מרמת העשרה של 20 אחוז לרמה של 90 אחוז גם מחוץ לעיני הפקחים של האו"ם).

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית