חוכמת ההמונים וטיפשות המשטרה

הביטחון האישי צולל בגלל שההשקעה ביחס לאיום יורדת בקביעות, מאמר מיוחד של יותם גדות

לנוכח מקרי האלימות והרצח שאירעו לאחרונה, הכריזמפכ"ל המשטרה, רב ניצב יוחנן דנינו, כי "יש ירידה של עשרות אחוזים במקרי הפשיעה בישראל" (הציטוטים מ- ynet). עוד אמר כי "אני מבין שהנתונים שלו עומדים בסתירה לתחושות הציבור...אין קשר בין המציאות כמו שאנו מכירים אותה לפי הנתונים לבין התחושות בציבור".


בספרו "חכמת ההמונים" הוכיח לנו ג'יימס סורוביצקי כי תחושות הציבור מדויקות הרבה יותר מעמדות המומחים, בסוג זה של נושאים. אפילו מומחי שוק ההון, מנופחי האגו, הבינו מזמן שהציבור חכם מהם עשרת מונים, ומתמחר את המניות טוב יותר מכל מומחה.

עשיתי בדיקה מהירה באינטרנט וראיתי כי בכל אחת מחמש השנים האחרונות הכריזה המשטרה הכרזה דומה. ניתן היה לחשוב כי על פי סדרה יורדת זו, בתוך מספר שנים תהיה מדינת ישראל הבטוחה בעולם. אז למה החליט רון חולדאי, ר. העיר תל אביב, להקים משטרה עירונית?

מעבר למופרכות הנתונים המוצגים על ידי המשטרה נעשית כאן טעות טקטית החוזרת על עצמה. קציני המשטרה שבים  ומסבירים לנו שיש ירידה בפשיעה בישראל. זו דרכם ל"השיג" טפיחה על השכם. זה הכשל בגללו הם אינם מצליחים להשיג תקציב התואם את האיומים איתם הם מתמודדים. אני ממליץ להם ללמוד מצה"ל וממשרד הביטחון שם יש טור עולה באיומים בפניהם ניצב הצבא, וזו תמיד ההצדקה להגדיל את התקציב.

נא החליפו את הטקטיקה של "אנחנו מוצלחים", לטקטיקה של "איומים עולים", (תמונה מציאותית במדינה בה האוכלוסייה גדלה, העוני מתרחב, ומספר המסתננים והשב"חים גדל). טקטיקה זו תעצור את הירידה המתמשכת בתקציב (הנמדדת בהשקעה לביטחון פר נפש) ותאפשר לקציני המשטרה לספק לנו ביטחון אישי.

הביטחון האישי יורד כי התקציב שלו ביחס לאיומים יורד. הסיבה לכך נעוצה בצורך הבלתי נכבש של קציני המשטרה לחפש הערכה ואהבה. הם מתנהגים כמו ה"כבשה השחורה" במשפחה. ככה גם מתייחסת אליהם המשפחה (משרד האוצר). 'אם הפשע יורד אפשר להמשיך ולקצץ בתקציב, בסוף ה"סוס יתרגל לא לאכול"'.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית