ברוך במקום יחזקאל

תא"ל מוטי ברוך קיבל פיקוד על עוצבת הפלדה במקום תא"ל אגי יחזקאל. ברוך: "חשוב להתכונן - מחר מלחמה"
תא"ל מוטי ברוך. צילום: דו"צ

תת-אלוף מוטי ברוך מונה ביום חמישי למפקד עוצבת "הפלדה" בטקס שנערך במוזיאון חיל השריון בלטרון. ברוך, שצמח בצנחנים ואף פיקד בעברו על הסיירת של החטיבה, החליף את איש השריון, תא"ל אגי יחזקאל.


אלוף פיקוד המרכז, אלוף ניצן אלון אמר בטקס כי "האוגדה ערוכה ומוכנה למשימותיה, כך יעידו הביקורות והתרגילים. אך יותר מכך תחושת המסוגלות של האנשים, חיילים מן השורה, מפקדים זוטרים, מפקדי גדודים ומפקדי חטיבות.

מוטי ברוך אמר כי "תפקידנו המפקדים, מפקדי החטיבות, הגדודים והפלוגות להיות הטובים ביותר בצבא ובמלחמה, להיות החזק ביותר כך שהאויב לא שש להילחם איתך. כאשר נראה שסבבי הלחימה והמלחמות מתרחקים, זו העת והאתגר לחשוב ולהתכונן - מחר מלחמה".

מפקד העוצבה היוצא, תא"ל יחזקאל, אמר כי "עוצבת הפלדה מוכנה למלחמה על כלל מרכיבי המוכנות, הכוננות והכשירות. כוח אדם מאויש, השורות מלאות והשיבוץ הקרבי עדכני. תוכניותינו האופרטיביות מאורגנות ומסודרות וביום בו תנחה יהוו בסיס ומצד איתן לפקודות רלוונטיות. מנגנון הגיוס והחייגן מוכנים ותורגלו. מחסני החירום סודרו למופת ויש בהם כל הציוד והצלם הנדרש לקרב, וכן לא שכחתי, התאמנו כמו משוגעים כאילו אין מחר".


תא"ל מוטי ברוך הוא בן 45. בעברו פיקד גם על חטיבת חברון של צה"ל ועל חטיבת הנח"ל. המפקד החדש נשוי ואב לשישה ילדים. הוא  בעל תואר למדעי המזרח התיכון מהאוניברסיטה העברית, וכן בעל תואר שני במדעי המדינה מאוניברסיטת חיפה.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית