גיליון חדש של ישראל דיפנס

אחרי 30 שנה, נחשפות לראשונה, בגיליון החדש של ישראל דיפנס, תמונות ממלחמת לבנון שצילם האלוף יוסי בן חנן.

כאשר פרצה מלחמת לבנון ב-5 ביוני 1982 עדיין לא קראו לה ה”ראשונה”. ניתן לה שמה הרשמי - “מבצע שלום הגליל”. רק מלחמת לבנון השנייה הקנתה לה את שמה החדש, שמעולם לא הוכר באופן פורמאלי.

המלחמה ב-1982 פרצה בעקבות ניסיון ההתנקשות בשגריר ישראל בלונדון, שלמה ארגוב, שנפצע קשה. צה”ל נחת מהים והניע טורי שריון וצנחנים. בתוך שבוע, פחות או יותר, הגיע לבירת לבנון, ביירות, ממנה יצא כעבור חודשים, רק אחרי גירוש כוחות אש”פ בראשות יאסר ערפאת.

בדרך לביירות ניהל צה”ל קרבות עקובים מדם גם כנגד הצבא הסורי. מאז, כמעט כל דבר שקשור למלחמת לבנון הראשונה נתון למחלוקת.

אלוף יוסי בן חנן, היה בדרגת תת אלוף בעת שפרצה מלחמת לבנון הראשונה. הוא מוכר בעולם בעיקר כמי שכיכב על שער המגזין “לייף” כאשר רובה קלצ’ניקוב בידיו והוא טובל במימי תעלת סואץ בסיומה של מלחמת ששת הימים ב-1967, וכמי שזכה בעיטור העוז על קרבות רמות הגולן במלחמת יום הכיפורים ב-1973.

אחרי 30 שנה, נחשפות לראשונה התמונות שצילם בן חנן באזורי הקרבות ובחפ"קים שבהם היו שר הביטחון שרון וצמת הצבא.

עוד בגיליון 8 של ישראל דיפנס: ראיון מרתק עם יו"ר רפאל, אלוף (מיל') אילן בירן, גילויים על ההבנות בין ארה"ב לישראל בסוגיות גרעיניות, ניתוח מיוחד של העמדה האיראנית, ראיון מיוחד עם ראש מטה זרוע היבשה בצה"ל, תא"ל איל זמיר, חשיפה של הנשק הישראלי הדו-קני החדש "סנייק" סימולציה של מתקפת סייבר על ישראל בהשתתפות בכירים במערכת הביטחון לשעבר וכתבות מרתקות נוספות.  

***
בתמונה: סגן מפקד הגיס במלחמה והיום שר הביטחון אהוד ברק, בשדה התעופה בכבוש של ביירות

להזמנת מנוי למגזין ישראל דיפנס

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית