חשיפה: רפאל מפתחת טיל חדש

הטיל, אוויר-אוויר מדור שישי, הוא יישום חדש למיירט של שרביט קסמים

חשיפה: רפאל מפתחת טיל חדש

שרביט קסמים (צילום: רפאל)

רפאל מפתחת בימים אלה טיל אוויר-אוויר חדש מדור שישי. כך נחשף בראיון מרתק עם יו"ר דירקטוריון רפאל, אלוף (מיל') אילן בירן, שמתפרסם בגיליון מספר 8 של ישראל דיפנס, שצפוי להגיע מנויים ולחנויות צומת ספרים עד יום שישי.

רפאל נחשבת מזה עשרות שנים לאחת החברות המובילות בעולם בתחום הטילים המיועדים לקרבות אוויר, ובכל זאת מדובר בעובדה מפתיעה, שכן עד כה לא פורסם על כך מאומה.

כאשר התעמקנו בפרטים הבנו כי הטיל מהדור הבא, שאותו מפתחת רפאל, הוא בעצם יישום חדש ל"סטאנר" - המיירט של המערכת "שרביט קסמים", שלגביה ידוע כי היא נמצאת בשלבי פיתוח מתקדמים.

גיליון מספר 8 של ישראל דיפנס"שרביט קסמים" מפותחת כפרויקט משותף לישראל ולארצות הברית, על ידי רפאל ורייתיאון האמריקאית, מתוך מטרה לאפשר יירוט של טילי שיוט וכן רקטות וטילים בטווחים בינוניים (הפרויקט צפוי להיהפך למבצעי בסוף שנת 2013 או במהלך 2014).

ל"סטאנר" ראש לא סימטרי בעל צורת "דולפין", שנועד לאפשר לכל הסנסורים שלו לפעול במקביל. על פי אילן בירן, בקרוב ייערך ניסוי שייבחן את כלל יכולותיו של ה"סטאנר", ובכלל זה יכולות האוויר-אוויר. חיל האוויר לא הזמין עד כה את היישום הזה לטיל, אך מצד שני הוא גם לא "הזמין" מראש טילי אוויר-אוויר קודמים, אלא הצטייד בהם רק אחרי שרפאל פיתחה אותם.

הראיון המלא וגילויים נוספים בגיליון מספר 8 של ישראל דיפנס