צו השעה חייב אחדות

צו השעה חייב אחדות

נשיא המדינה אמר בפני הקהילה בטורונטו כי ממשלת האחדות החדשה תיבחן במדד הביצוע - קידום תהליך השלום וניהול מדיניות נכונה לגבי איראן. קולות אחרים השמיעו ביקורת לא פשוטה על כל העושים למען אחדות העם טרם הבחירות. רבים מהמבקרים כעת הודיעו פומבית כי לאחר הבחירות יישבו בקואליציה עם מי שחזו את בחירתו לראשות הממשלה, נתניהו.

מה עומד מאחורי אותם פוליטיקאים שרק אחרי הבחירות ישתלבו בקואליציה וכעת הם לא מוכנים לעשות מעשה למען אחדות העם, למען השפעתם על הדרך. לציניקנים הטוענים כי מדינת ישראל יודעת להתאחד רק בעת מלחמות הוכיח ראש הממשלה נתניהו כי חובה להתאחד גם בעת מחלוקות חברתיות לא פשוטות והוא יודע לעשות זאת. זו יכולה להיות שעה קריטית לחוסנה החברתי של המדינה וטוב שכולם יחברו יחד לפתרונות שלהם - יהיה קונצנזוס רחב ככל האפשר.

ממשלת האחדות לא נולדה בחטא, היא נולדה מתוך אחריות גדולה לעם. חובת ההוכחה על קברניטי המדינה כעת היא במעשים. שלושת הביטחוניסטים יכולים לעשות מעשים גדולים למען עם ישראל - קודם פנימה כלפי החברה אותה הם מייצגים. בדברים אלה הם ימדדו בבחירות הבאות: להחזיר את האג'נדה הביטחונית ללב הקונצנזוס בחברה הישראלית לצד פעילות בלתי מתפשרת להיטיב את החיים לאזרחים רבים. שיהיה טוב לחיות במדינת ישראל ושיהיו מוכנים כולם להגן עליה כי זה המקום היחיד עבורנו. שיוויון בנטל לכולם מי בשירות בצבא ומי בשרות לאומי תוך טיפול מהשורש בחיזוק ערך המחויבות של הצעירים. כולם לשרות החברה והמדינה כל אחד במקום שהמערכת תמצא לנכון מתוך התחשבות בצרכי המערכת ורק אח"כ ברצונות ובאילוצי הפרט.

יש לפעול לשיוויון בנטל מול הכוחות הפתוחים לכך בתוך המגזרים הפחות מגוייסים: החרדים והערבים. יותר ויותר מעגלים בקבוצות אלו רוצים להשתלב עם כלל החברה הישראלית, לתת ולקבל ועל ההנהגה הפוליטית בהובלת ראש הממשלה חובה לשמר את סדר הדברים. על ממשלת האחדות להבין שזו העת הנכונה לחדש ולחזק את ערך השרות לכל על כל משמעויותיו. יש להעצים את ערך הגיוס בקרב קבוצות שכבר מגוייסות ולפעול להשאיר את הטובים במערך הפיקוד, הקצונה והקבע.

זו העת לבנות תוכנית אסטרטגית מול הפוסט-ציוניים שהשתלטו על סדר היום חברתי של המדינה כאילו השלטון הציוני אין בידו פתרונות ומשאבים להיטיב עם כלל עם ישראל על כל קבוצות הזהות שלו כולל חרדים וערבים. אסטרטגית יש לתת פתרונות ראויים למעמד הביניים הנושא בנטל כבד על כתפיו להמשיך להוביל את המדינה בתחומים שונים למחוזות טובים יותר.

צד נוסף שלממשלת האחדות יכולה להיות תרומה משמעותית היא בחיבור חזק עם הסקטור העסקי, כולל ה"טייקונים", שמאפשרים פה פרנסה מבורכת לעשרות אלפי בית אב. זה חוסן חברתי. אם יש מה לשפר יש לעשות זאת בשילוב ידיים ולא בשבירת הכלים. יש לשלב זרועות כולם ולא להתיר את החיבורים הכל כך אקוטיים לחוסנה של המדינה. משבר חברתי יכול להיות הרסני כמו משבר ביטחוני וטוב עשה ראש הממשלה שהביא לאחדות השורות – כעת עליו להוביל לפתרונות ממשיים לבעיות שעלו בקיץ שעבר.

ראש הממשלה נתניהו יכול לעשות מהפך אם יצליח לחבר את האג'נדה הביטחונית והעצמת חוסנו של הכוח המגן, של צבא הגנה לישראל לצד גישה חברתית הרואה את החוליות החלשות במדינה ובחברה ומיוזמתו להוביל לשינוי פני המציאות.

חוסנו של צה"ל תלוי בחוסנה של החברה ואין להפריד השניים החשובים לנצח ישראל.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית