כנס המידע הבינלאומי של טלדן

כנס ותערוכת מידע 2012 INFO של חברת טלדן מערכות מידע, יתקיים ב-14-16 במאי 2012 בהילטון ת"א

כנס המידע הבינלאומי של טלדן

כנס ותערוכת מידע 2012 INFO של חברת טלדן מערכות מידע, אשר יתקיים ב-14-16 במאי 2012 בהילטון ת"א, מביא השנה במספר ימי עיון ממוקדים, את המומחים בארגונים עסקיים, ציבוריים ואקדמיים, שידברו על מגמות אלו. ביום עיון הממוקד ברשתות חברתיות (ר' בתכניה, יום ב', 14 במאי, מסלול אינטרנט, רשתות חברתיות, מידע נייד וטכנולוגיות) יתקיים דיון על חובתם של ארגונים להיות מקושרים מצד אחד וללמוד לנהל נכון את הנוכחות המקוונת מצד שני, ובאיזה אסטרטגיות לנקוט לשם כך.

בין היתר, תמי נויטל מהאוניברסיטה הפתוחה תדבר על ניהול קהילות בפייסבוק ובטוויטר, וארי גוטסמן, יזם חברת Nomadigo ידון במציאות ההיברידית - האם האינטרנט הוא אונליין או אופליין, ובהרצאה נפרדת - בתורת המדידה של המידע המאפשרת לשפוט הצלחה של סטארט אפ. על הטכנולוגיות שאמורות לאחסן, לעבד ולנתח כמויות אדירות של מידע, הערך הכלכלי שלהן ותורמתן לארגון, ידברו ביום העיון "מידע דיגיטלי בעננים" (ר' בתכניה, יום ג', 15 במאי, מסלול אינטרנט, רשתות חברתיות, מידע נייד וטכנולוגיות) ד"ר הלל קונדר ממחלקת המחקר ב IBM, אורן נעים מגוגל ישראל וד"ר עדנאן אגבאריה ממעבדות SAP ישראל. פרופ' גוסטבו מש מאוניברסיטת חיפה ידבר על ההשלכות החברתיות של המידע בענן.

הביג דאטה

בסיסי נתונים עצומים, שנוצרו בשנים האחרונות מפעילות אנושית מקוונת – האתגרים שהיא מציבה לארגונים, הפתרונות החדשניים לניהולם והיישומים במחקר ובתעשייה, תידון ביום עיון מלא (ר' בתכניה, יום ג', 15 במאי, מסלול אינטרנט, רשתות חברתיות, מידע נייד וטכנולוגיות) אותו יובילו פרופ' שיזף רפאלי וד"ר דפנה רבן מאוניברסיטת חיפה וד"ר גלעד רביד מאוניברסיטת בן גוריון בנגב.

האתגר הגדול שמציב הביג דאטה הוא היכולת להבחין בתופעות מיוחדות, התנהגויות מעניינות ומגמות מפתיעות בתוך ים המידע, אשר יספקו יתרון תחרותי עסקי. יום העיון יעסוק בהיבט האתי של ניצול נתונים לצורך הסקת מסקנות על יחידים וקבוצות, וידון בשאלה האם מדובר בשדה מחקרי חדש מבוסס מתמטיקה המייתר את מדעי החברה. בין המרצים פרופ' יהודית בר-אילן מאוניברסיטת בר-אילן אשר תדבר על המתח בין הרצון לקבל נתונים לבין הפגיעה בפרטיות; בני בורנפלד מאוניברסיטת חיפה שיציג מחקר מבוסס על הטוויטר; נמרוד בלומקין, יועץ למשטרת ישראל יתאר את השימושים והאילוצים באכיפה ורגולציה.

רשתות חברתיות

הרשתות החברתיות מחוללות מהפכות אך יכולות גם לגרום לכאוס. ארגונים מפתחים מצד אחד אסטרטגיה לתמיכה במדיה חברתית, ומצד שני נדרשים להתמודד עם איומים כגניבת מידע, הגנה על פרטיות ואבטחת מידע. היכרות עם אתגרי לוחמת סייבר מאפשרת הבנה של כללי המשחק החדשים במרחב הקיברנטי. יום העיון המוקדש ללוחמת סייבר יעסוק ב"עולם ללא סודות – אתגרים קיברנטיים" (ר' בתכניה, יום ד', 16 במאי, מסלול אינטרנט, רשתות חברתיות, מידע נייד וטכנולוגיות). ישתתפו ביום זה, בין היתר, ד"ר יניב לויתן, מומחה לשיווק דיגיטלי ולוחמת מידע, שיציג את השינוי בשדה הקרב; עו"ד ד"ר נמרוד קוזלובסקי שיציג את מלחמת הסייבר הראשונה בין האקרים ישראלים לערבים.

פרופ' שיזף רפאלי, מנהל מרכז שגיא לאינטרנט באוניברסיטת חיפה שידבר על מודיעין רשת בעולם חכם ועמוס מידע. ענת קלומל תציג מתודולוגיות למידענות אנליסטית המותאמת ל WEB 2.0- מידע במערכות סגורות למחצה ברשת האינטרנט, כמו יישומי מובייל סגורים ומידע סגור ברשתות חברתיות, מעלה חששות לגבי ההשלכות על מנועי החיפוש. עולם המידע צועד לחבור בין מנועי חיפוש, רשתות חברתיות ומובייל. ביום העיון "המידע ברשת לאן? – הנייד, הרשת החברתית ומנועי החיפוש – לחוד או ביחד? (ר' בתכניה, יום ד', 16 במאי, מסלול אינטרנט, רשתות חברתיות, מידע נייד וטכנולוגיות) ידונו דרכי החיפוש באינטרנט והפרסונליזציה של המידע – בהתאמה אישית ועל פי מיקום.


לתוכנית הכנס המלאה:

 http://www.teldan.com/UPLOADFILES/DGALLERY/2277.SWF 

יום עיון בנושא רשתות חברתיות

יום עיון בנושא "מידע דיגיטלי בעננים"

יום עיון בנושא Big Data

 יום עיון בנושא לוחמת סייבר

 יום עיון בנושא "המידע ברשת לאן? הנייד, הרשת החברתית ומנועי החיפוש – לחוד או ביחד