צל"ש לחילוץ תחת אש

מספר אנשי צוות אוויר זכו לצל"ש בעקבות פעולות שביצעו בחילוץ כוחות תחת אש בעומק האויב ב-2006

צל"ש לחילוץ תחת אש

מקבלי הצל"ש (צילום: דו"צ)

כמעט שש שנים לאחר סיום מלחמת לבנון השנייה, קיבלו אתמול ארבעה אנשי צוות אוויר ציון לשבח על תפקודם במשימה מבצעית מיוחדת בעומק שטח האויב, באוגוסט 2006.

דובר צה"ל מסר כי אל"מ דני שיפנבאור ז"ל וסא"ל נ' קיבלו את הצל"ש מטעם מפקד חיה"א, בעוד שצל"ש מטעם מפקד בסיס תל נוף הוענק לסא"ל (מיל') ע', רב- נגד מ', רב- סמל מתקדם נ', רב- סמל מתקדם ע' ורב- סמל ראשון נ' על שהראו אחריות, מקצועיות ורעות. 

באוגוסט 2006, הוביל סא"ל דני שיפנבאור ז"ל זוג מסוקי יסעור שחילץ כוח של צה"ל בעומק שטח האויב. רב- סרן נ' שימש כטייס המשנה. מפקד הכוח דיווח שהם נתונים לירי בלתי פוסק משני מוקדים. תוך כדי המתנה, נקפו הדקות ואילצו את הצוותים לנצל את דקות החשיכה האחרונות לפני עלות השחר, בכדי להיכנס לחילוץ בחיפוי של מסוק קרב. בהנמכה זיהו הצוותים אש נ"מ שהלכה ונעשתה ממוקדת ככל שהתקרבו לנקודת הנחיתה.

בנחיתה התכסו המסוקים בעשן ובאבק שריפה שאפף את השטח וגרם להשתנקות הצוותים.לאחר עלייה חפוזה של הכוחות המריאו המסוקים ושבו לישראל. בפעולה זו הוכיחו הצוותים כושר מנהיגות ומקצועיות בתנאים של חוסר ודאות בלחימה וגילו אומץ לב אישי וקור רוח שהביאו להצלת חיי אדם.

אל"מ דני שיפנבאור ז"ל נפל בעת מילוי תפקידו בהתרסקות מסוק היסעור במסגרת אימון חיל האוויר ברומניה ב-26 ביולי 2010.