המנכ"ל החדש של התע"א: יוסי וייס

בתע"א החליטו למנות את האחראי על חטיבת מערכות טילים וחלל להחליף את המנכ"ל היוצא יצחק ניסן. וייס, שירת בעבר בחיל הים והיה אחראי להצטיידות בצוללות ה"דולפין" הראשונות
המנכ"ל הנבחר, יוסי וייס (צילום: התע"א)

דירקטוריון התעשייה האווירית, בראשות דב בהרב בחר, בסמנכ"ל יוסי וייס לכהונת מנכ"ל החברה. יוסי וייס יחליף את יצחק ניסן המסיים את תפקידו כמנכ"ל התעשייה האווירית בסוף השנה. המינוי טעון עדיין את אישור שרי הביטחון והאוצר.

יוסי וייס מכהן ב-6 השנים האחרונות כסמנכ"ל ומנהל חטיבת מערכות טילים וחלל. במסגרת תפקידו הוא ניהל מערכות רחבות שכללו מגה פרוייקטים שילוב מערכות מולטי-דיסציפלינאריות: מערכות הגנה ותקיפה רב שכבתיות, לוחמת רשת ומערכות שליטה. טילאות ימית, יבשתית ואווירית, סנסורים וראשי ביות לסוגיהם, מערכות נשק ימיות ויבשתיות, מערכות מל"טי תקיפה חדשניות, מערכות נשק נ"מ קצר טווח וארוך טווח, ערוצי תקשורת, מערכות שיגור ומערכות שו"ב. מערכות חלל לוויינות תקשורת, תצפית אופטית ותצפית מכ"מית, לוויינים קרקעיים ומוטסים, תחנות קרקע לווייניות, מיקרו-לוויינים. בנוסף, וייס יזם והוביל שתופי פעולה עם חברות בתחומי העסקים של התעשייה האווירית.

טרם הצטרפותו לתעשייה האווירית שירת יוסי וייס 27 שנים בחיל הים ובתפקידו האחרון בדרגת אל"מ היה אחראי על כלל הפעילות לפיתוח והצטיידות בצוללות "דולפין" הראשונות וקליטתן בחיל, וניהל משא ומתן מול יצרני מערכות לחימה בארץ ובחו"ל בהיקף מאות מיליוני דולרים.

יו"ר דירקטוריון התעשייה האווירית דב בהרב אמר: "אני שמח על תהליך האיתור האיכותי שהתקיים בחברה. יוסי וייס, המועמד שנבחר לכהן כמנכ"ל, מביא עימו את השילוב הראוי בין היכרות והבנה של מורשת תע"א לבין איכויות אישיות גבוהות ביותר.אני מאמין כי מינויו של יוסי יסייע לקידומה של החברה ליעדים חדשים תוך השגת מטרותיה ומצפה לשת"פ פורה עם המנכ"ל החדש. יוסי יחל מיידית בהכנות לכניסה לתפקידו".

יוסי וייס הוא בעל תואר מוסמך למדעים בהנדסת מכונות B.Sc מהטכניון בחיפה (בהצטיינות), השלים מכסת לימודי תואר שני (מגיסטר) בהנדסת מכונות בטכניון בחיפה ובעל תואר מוסמך במינהל עסקים M.B.A. (התמחות בשיווק) מאוניברסיטת תל-אביב.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית