גולני הכי מבוקשת

חטיבת גולני היא חטיבת החי"ר המבוקשת ביותר מבין מתגייסי קיץ 2012
לוחמי גולני בהשבעה בכותל (צילום: דובר צה"ל)

חטיבת החי"ר המבוקשת ביותר בקרב מתגייסי קיץ 2012 היא חטיבת גולני, כך עולה מנתונים של ענף תגבורת סדיר במיטב. מהנתונים שנאספו לקראת הגיוסים הקרביים שיחלו ביולי, עולה כי למעלה מ-70 אחוזים מהמועמדים לגיוס מעוניינים לשרת ביחידות קרביות, ומתוכם למעלה מ-50 אחוזים מעוניינים בחטיבות החי"ר.

סא"ל יוסי מלכה, רע"ן תגבורת סדיר חושף כי למרות הפופולריות של גולבני "הביקוש לגבעתי גבוה מאוד ועולה בהדרגה". "קיימים מאפיינים ייחודיים של בני נוער שקובעים את העדפותיהם – לפי חלוקה טריטוריאלית במדינה או לפי השפעה בקרב בני המשפחה, החברים והסביבה הקרובה", ציין סא"ל מלכה.

גורמים אלה הם המשפיעים ביותר על בני הנוער, ופעמים רבות ניתן להצביע על קשר ישיר בין נטייה של בני יישוב מסוים להגיע לחטיבה מסוימת לבין שירות של בני היישוב בחטיבה, באחוזים ניכרים, בעבר ובהווה. בהתייחסותו לחטיבת כפיר, רע"ן תגבורת סדיר ניגש לשבור כמה הנחות לא מבוססות לגבי החטיבה. חטיבת כפיר, שהוקמה כחטיבה ייעודית ללחימה בטרור בערים באיו"ש וברצועת עזה, נחשבה ליעד מבוקש ע"י חובשי הכיפות הסרוגות וטענו שהיא מאופיינת באחוז גבוה של דתיים-לאומיים.

"חיילים מכל שכבות האוכלוסייה מגיעים לחטיבה, למרות החיכוך עם האוכלוסייה בשטחי יהודה ושומרון. אחוז חובשי הכיפה בחטיבה לא שונה מיתר החטיבות, למרות מה שנהוג לחשוב. אפשר לראות התפלגות נורמלית של חובשי הכיפות הסרוגות בכלל החטיבות הלוחמות בצה"ל", העיד סא"ל מלכה.

על פי סא"ל מלכה גם המערכים הטכנולוגיים מתחילים למשוך את בני הנוער אליהם. "המערך הטכנולוגי שמושך את בני הנוער במיוחד הוא מערך הסייבר, ותפקידים נוספים שיש להם זיקה לטכנולוגיה גבוהה", טען סא"ל מלכה. נוסף לשינוי הזה, צורך מבצעי שהותווה ע"י חטיבת תכנון ומנהל כוח האדם באכ"א (חתומכ"א) הוביל להקמת גדוד נוסף בפיקוד העורף. "בניית הגדוד הובילה לגידול רוחבי בכמות האנשים שנשלחים לפלוגות המחץ של גדודי החילוץ וההצלה", הסביר סא"ל מלכה.

נתון מעניין נוסף הוא יעדי השיבוץ של יוצאי המכינות הקדם צבאיות. "אנו משתדלים לבוא לקראתם בתהליכי השיבוץ ככל שניתן", טען סא"ל מלכה. לדבריו, היעדים המועדפים על יוצאי המכינות הם דווקא תפקידים במערך תומך-הלחימה. "אנו למדים שבוגרי המכינות דווקא נמצאים במערכים האלה, בדגש חזק על חטיבות השיריון", אמר מלכה.

***

הידיעה התפרסמה לראשונה באתר צה"ל

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית