ארה"ב משחררת טכנולוגיות חדישות לברזיל

שר ההגנה של ארה"ב ביקר בברזיל בניסיון לקדם מכירות של האף-18, וחשף מדיניות חדשה שעלולה להקשות בעתיד על תעשיות ביטחוניות מישראל
מטוס אף-18 של בואינג. בדרך לברזיל?

עוד מקור לדאגה בישראל? ארה"ב מגבירה את מאמצי השיווק של מערכות צבאיות באמריקה הלטינית, בעיקר בברזיל, ומסירה חסמים בפני העברת טכנולוגיות. שינוי זה במדיניות של וושינגטון עלול להקשות על התעשיות הביטחוניות הישראליות.

השינוי במדיניות בא לידי ביטוי בביקור שערך שר ההגנה של ארצות הברית, ליאון פאנטה, בריו דה ז'נרו, שם הבטיח למארחיו הברזילאים גישה לטכנולוגיה אמריקאית מתקדמת.

ארה"ב למדה את הלקח אחרי שהפסידה לצרפת בתחרות לאספקת יותר מ-130 מטוסי קרב להודו. המטוס שנבחר הוא הראפאל של החברה הצרפתית דאסו. ארה"ב נשרה מהתחרות בשלב מוקדם מאוד, אחרי שהבהירה להודים כי לא תסכים להעביר להם טכנולוגיות כחלק מהעסקה.

נראה כי בעקבות ההפסד הזה הוחלט בוושינגטון לשנות מדיניות ועתה יש נכונות גדולה יותר להעברת טכנולוגיה.

ברזיל עומדת גם היא לרכוש מטוסי קרב חדשים. פאנטה ניסה לקדם את מועמדותו של מטוס האף-18 (F18) האמריקני, מתוצרת בואינג. מועמדים נוספים הם הראפאל הצרפתי והגריפן השוודי. העיסקה תכלול 36 מטוסים ושוויה מוערך בכחמישה מליארד דולר.

אם אמנם מדובר בהסרת מגבלות , עלול הדבר להשפיע על הסיכויים של תעשיות ביטחוניות ישראליות לשווק את מוצריהן בברזיל ובמדינות אחרות באמריקה הלטינית.

באחרונה הגבירו כל התעשיות הביטחוניות הישראליות את נוכחותן בברזיל בגלל הפוטנציאל הגדול שיש בה, ואלביט מערכות ורפאל אף רכשו במדינת הענק מספר חברות בת.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית