דור חדש של פתרונות עסקיים

בכנס Be Next שהתקיים בשבוע שעבר , חשפה מיקרוסופט ישראל שני מוצרי דגל חדשים לארגונים- SQL Server 2012 ו System Center 2012

בכנס שערכה החברה בפני 1,500 מנהלי מחשוב ומפתחים בגני התערוכה בתל אביב הוצגו שני מוצרי דגל חדשים לארגונים- SQL Server 2012ו System Center 2012. המוצרים החדשים מספקים מענה לאתגרים הכלכליים ומציעים ניצול יעיל יותר של משאבים והמידע ארגוני, התאמה מהירה של הארגון לשינויים בסביבה העסקית ושיפורים בביצועים ובשורה של מדדים כלכליים הכרוכים במערכות מידע ארגוניות.

במסגרת האירוע נערכו מספר הצגות תכלית למוצרים החדשים. לדוגמא, הוצג שרת Microsoft Layerscape המבוסס Azure , מתחבר למאגרי מידע מבוססי SQL Server 2012 ובאמצעותו בוצעה הדמיה בתלת מימד של צילומים ממקורות רבים תוך הצגת מידע מה- Sloan digital sky lab המבוסס בסיסי נתונים מסוג SQL. בנוסף, התקיימה תערוכת פתרונות טכנולוגיים לארגונים מבית מיקרוסופט, בה הוצבו 30 ביתנים של שותפי מיקרוסופט בתחום המחשוב הארגוני, אשר הציגו טכנולוגיות חדשות למגזר העסקי בתחומי ממשק המשתמש הטבעי (NUI), Big Data, ענן, בינה עסקית ויכולות Windows 8 consumer preview לארגונים.

המערכות החדשות פותחו על רקע האתגרים הגדולים שניצבים כיום בפני מנהלי מערכות מידע ומפתחים. בראשם, העלות הגבוהה של ניהול מערכות קיימות, המצמצמת את ההשקעות בטכנולוגיות בעלות פוטנציאל להפוך את הארגון לתחרותי יותר. גרטנר מעריכה שחברות משקיעות בתחזוקה של מערכות ישנות פי שתיים יותר מאשר בהוספת מערכות חדשות.

המוצרים החדשים- SQL Server 2012 ו-System Center 2012 נועדו לתת מענה לאתגרים ולמספר מגמות חדשות בעולם הטכנולוגי הארגוני. ביניהן: הצורך להתמודד עם היקפי ענק של נתונים מגוונים בזמן אמת, ולהפיק מהם יתרונות תחרותיים, תחום המוכר כ-“Big Data” ; מחשוב הענן שתפס תאוצה בשנה האחרונה בקרב ארגונים גדולים וקטנים כאחד; תופעת הרשתות החברתיות הפנים ארגוניות לייעול התקשורת הפנים ארגונית; שימוש במידע הקיים ברשת בכלל וברשתות חברתיות בפרט לטיוב השירות ללקוחות וכן, מודל העבודה שעבר מהמשרד לכל מקום בכל זמן ומכל מכשיר.

"קצב ההיווצרות של נתונים מהיר היום יותר מאי פעם וארגונים מחפשים דרכים, לנהל, לעבד ולנתח אותם. מיקרוסופט מציעה פלטפורמה שבליבה שרת SQL Server 2012, ובאמצעותה ניתן לניהול נתונים מכל סוג ובכל היקף ולהפקת תובנות בעלות ערך עסקי שניתנות למימוש ולניצול. שרת System Center 2012 מוסיף רובד נוסף לחידוש הפנים העסקיות של הארגון. באמצעותו ניתן להקים בקלות ובמהירות ענן פרטי, לייעל את משאבי ה-IT, להעלות את רמת השירות – וזאת תוך שימור מלוא ההשקעות. כשהענן הפרטי הופך למוצר מדף נוח וידידותי – עסקים רבים יותר יוכלו ליישמו, כפי שאנו צופים שאכן יקרה", אמר דני ימין, מנכ"ל מיקרוסופט ישראל.

System center 2012

System Center 2012, המנהלת באמצעות מחשוב ענן את מחזור החיים של תשתיות המחשוב במרכז הנתונים, מאפשרת לבנות ולתפעל ענן פרטי לאספקת יישומים עסקיים בכל פלטפורמות הענן: הפרטי, ההיברידי והציבורי.

ענן פרטי הוא הפתרון של מיקרוסופט לביצוע קונסולידציה של תשתית השרתים לישות אחת וניתן להשתמש בו כדי לספק שירותים במהירות רבה יותר. הוא מספק לארגונים דרך מהירה ופשוטה להעברת שרתים מסביבת הפיתוח לסביבת הייצור, כמו גם לייצר לשרתים אפליקציות לאתרים מרוחקים במהירות ובפשטות. הענן הפרטי מספק סביבה אידיאלית להקמת שרתים, לביצוע גיבויים וכן לניהול ולתחזוקה שוטפת שלהם.


System Center 2012 מציעה פתרונות אינטגרטיביים לניהול עננים פרטיים, ציבוריים, משאבים ב Datacenter והתקני קצה המאפשרים ל-IT לתת שירות ברמה הגבוהה ביותר לארגון. המערכת משלבת 8 מרכיבי מוצרים נפרדים אל תוך פיתרון אחד מאוחד, מייעלת את ההתקנה ומפחיתה את משך הזמן הנדרש לפריסה ממספר ימים למספר שעות בלבד. בנוסף, העלות הנדרשת להקמת שרת במערכת נמוכה להפליא.

מספר גרסאות המוצר גם הוא פשוט יותר, כך שלקוחות יוכלו לבחור בין המהדורות Standard ו- Datacenter, בהתאם לדרישות הוירטואליזציה שלהם. כיוון שרישוי מהדורת ה- Datacenter מכסה כמות בלתי מוגבלת של סביבות הפעלה וירטואליות בשרת, יכולים הלקוחות להגדיל את הענן הפרטי שלהם כל הזמן, ללא עלויות רישוי נוספות עבור הוירטואליזציה לתשתית ולאפליקציות שלהם. הדבר מאפשר ללקוחות לצמוח במהירות ובקלות ללא צורך בהמשך השקעה בתשתית המחשוב.

SQL Server 2012

שרת SQL Server 2012 נולד על מנת לתת מענה לשלושה צרכים עיקריים של ארגונים:

הצורך להתמודד ולמנף כמויות עצומות של נתונים מסוגים שונים בזמן אמת, דהיינו להתמודד עם התחום המכונה “Big Data”. שרת SQL Server 2012 כולל תכונות חדשות המאפשרות התמודדות עם אחסון וניהול של Big Data, כגון חיבוריות ל Hadoop, חיבוריות לענן הציבורי ו- xVelocity וכן טכנולוגיית in memory המגבירה את ביצועי מחסני נתונים עד פי 100.

  1. הצורך להפחית עלויות הכרוכות בתפעול יישומים קריטיים של החברה. ארגונים רבים מוציאים את תקציב ה-IT על תפעול מערכות קיימות. כדי לעסוק יותר בפעילות חדשנית ובעלת ערך, ארגונים צריכים להיות מסוגלים לתחזק יישומים קריטיים בצורה מיטבית מבחינת ביצועים, זמינות ואבטחה, ובמינימום עלות. ב-SQL Server 2012 ישנם שלל חידושים המאפשרים זאת. דוגמא אחת היא SQL Server AlwaysOn- פתרון חדש לזמינות גבוהה של חמש-תשיעיות המאפשר גם חסכון בשעות DBA.
    לאחרונה פרסמה מיקרוסופט תוצאות מחקר שהוזמן על ידה מחברת הייעוץ פורסטר אודות ההשפעה הכלכלית הגלומה בשדרוג ל SQL Server 2012. המחקר מצביע על תשואה פוטנציאלית להשקעה של עד 189 אחוזים לתקופה של 12 חודשים.
  1. הצורך לאפשר למירב עובדי הארגון להגיע לתובנות פורצות דרך. שרת SQL Server מספק פלטפורמת בינה עסקית שלמה עבור הארגון, ומאפשר את הרחבת הנגישות של כלי בינה עסקית למירב העובדים תוך שמירה על TCO בין הטובים בשוק. ב-2012 נעשתה הפלטפורמה עשירה אף יותר עם חידושים כגון מודל סמנטי אחוד (BISM), כלי מבוסס-דפדפן לניתוח אד-הוק של נתונים ( PowerView), וכלי לטיוב איכות הנתונים (DQS).

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית