תחרות המל"טים מתחממת

האמריקאים ביצעו מקצה שיפורים במל"ט "פרדטור-בי" שלהם על מנת למזער את התחרות מצד המל"ט "הרון טי.-פי" של התע"א
מל"ט PREDATOR (תמונה: flickr by trinity2492)

האמריקנים מנסים למזער את התחרות מצד המל"ט הענק מדגם "הרון-טי.פי" מתוצרת התעשיה האווירית וזה על ידי הכנסת שיפורים במתחרה הישיר שלו המל"ט מדגם "פרדטור-בי" (Predator B). אחרי שהמל"ט מדגם "הרון - טי.פי" זכה במכרז צרפת ומעורר עניין גם בגרמניה,הבינו בארה"ב כי הם ניצבים בפני בעיה.

למערכת "ישראל דיפנס" נודע כי חברת "ג'נרל אטומיקס" יצרנית ה"פרדטור - בי" מציעה עכשיו דגם משופר שלו. מדובר בדגם שיוכל לטוס זמן רב יותר או בעזרת מיכלי דלק חיצוניים או בעזרת שינויים בכנפיים. שיפור נוסף הוא התקנה של מערכת גלגלים חזקה יותר שתאפשר משקל המראה גדול יותר למל"ט האמריקני. מדובר על הגדלה של משקל ההמראה מ-4.7 טון ל-5.3 טון.

לפני מספר ימים דיווח "ישראל דיפנס" כי גרמניה צפויה לבחון מחדש את הרכש של המל"ט מדגם "הרון טי.פי" מתוצרת התעשייה האווירית. זאת אחרי ביטול פרויקט המל"ט הארופאי "טלריון". חברת EADS שהשקיעה במל"ט הטלריון סכומים גדולים עד שנאלצה לבטלו, עוד לא החלה באופן רשמי בשיחות עם התעשייה האווירית אבל מקורות גרמניים העריכו כי זה יקרה בקרוב בגלל הצרכים של צבא גרמניה במל"ט גדול בעל ביצועים כמו ה"הרון טי.פי".

הכוחות הגרמניים באפגנסיטן עושים שימוש במלט ה"הרון-1" הקטן יותר וגם זה לדעת המקורות מקרב את השיחות על רכש המל"ט הענק. הארכיטקטורה הפתוחה של "הרון טי.פי" הביאה לאחרונה להליך מואץ שיאפשר למל"ט לבצע טיסות בתחום האווירי של גרמניה.

טיסות של מל"טים בעיקר כבדים וגדולים כאלה, הם בעיה בעולם כולו ונדרש לשם כך רישוי מיוחד של שלטונות התעופה. התכנון הבסיסי של ה"הרון טי.פי" מאפשר לזרז את הליכי הרישוי.

התעשייה האווירית והחברה הצרפתית דאסו הקימו חברה משותפת שתתאים את המל"ט מדגם "הרון טי.פי" לצרכים של צבא צרפת כולל ציודו במטעדים צרפתיים ייחודיים ומסווגים. חברת "ג'נרל אטומיקס" רואה את ההתפתחויות בעיקר באירופה והיא מודאגת. זו כנראה הסיבה להצעת הגדלת הביצועים.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית