"השת"פ עם קולומביה יורחב"

אמר שר הביטחון בתום פגישה עם נשיא קולמוביה ביום ג'
ברק עם נשיא קולומביה. צילום: לשכת נשיא קולומביה

"השת"פ הביטחוני בין ישראל לקולומביה יורחב", כך אמר שר הביטחון אהוד ברק ביום ג', לאחר מפגש עם נשיא קולומביה, ג'ואן סנטוס.

שר הביטחון ברק ציין את העובדה כי שתי המדינות נאבקות בטרור ואמר כי שיתוף הפעולה הביטחוני בין ישראל לקולומביה יורחב.  שר הביטחון ברק אמר לנשיא סנטוס: "קולומביה היא חברת אמת של ישראל ואפעל כדי להרחיב את שיתופי הפעולה בין שתי המדינות לתחומי הטכנולוגיה, התעשייה, החקלאות, החינוך וקידום המצוינות".  שר הביטחון ברק סקר בפני הנשיא  את המצב במזרח התיכון וציין את חוסר הוודאות בשל התהפוכות באזור.

במהלך פגישות עם ראשי המשטר בקולמביה פעל ברק לקדם את היצוא של התעשיות הביטחוניות. קולמביה נחשבת ללקוח גדול של תעשיות הביטחוניות הישראליות. בין העסקאות הגדולות שבהן הייתה  מעורבת  בשנים האחרונות גם רכישה של מטוסי "כפיר" מחודשים ומשודרגים והסבה של מטוסים אזריים למטוסי תדלוק. שני הפרויקטים הובלו על ידי התעשייה האווירית.

בקשר למשא ומתן עם הפלסטינים אמר השר ברק: "ישראל רוצה להתקדם במשא ומתן עם הפלסטינים כדי להגיע לפתרון של שתי מדינות לשני עמים. אנו מצפים מהפלסטינים להיכנס למשא ומתן אמיתי כדי להגיע להסדר לטובת שני העמים ללא תנאים מוקדמים".

בנושא איראן אמר השר ברק לנשיא הקולמביאני: "זה הזמן לסנקציות קשות נגד איראן. איראן אינה איום רק על ישראל, אלא איום על הסדר עולמי כולו. המטרה צריכה להיות עצירת איראן מתוכניתה להגיע לנשק גרעיני".


ברק ממשיך מקולומביה לסדרת פגישות בוושינגטון, עם שר ההגנה של ארצות הברית ועם גורמי מודיעין. ברק ביקר בוושינגטון בפעם האחרונה רק לפני שבועות ספורים. צפוי כי הנושא האיראני יעלה במפגשים.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית