מתנה מגרמניה

המערכת מיועדת לטיהור מחומרי לחימה כימיים, וניתנה לישראל כמתנה. צה"ל יחליט האם לבקש שבע נוספות

מתנה מגרמניה

מערכת TEP-90

ישראל עומדת לקבל מגרמניה בשבועות הקרובים מערכת ראשונה מסוג TEP-90, שמיועדות לטיהור כלי רכב ושטחים שיותקפו בחומרי לחימה כימיים.

גרמניה הציעה לישראל במתנה שמונה מערכות טיהור אב"כ מסוג TEP-90, אבל בישראל יחליטו אם לקבל את כל המערכות המוצעות, אחרי בחינה שתיערך למערכת הראשונה שתגיע לארץ בקרוב.המערכת מסוג TEP-90 ניידת על גבי רכב, שמאפשר להביאה לאזור שנפגע בהתקפת אב"כ ולהפעילה כדי לטהר את השטח. המערכת פועלת בהתאמה למצבים שונים כמו טיהור מטוסים ומסוקים, מסלולי המראה, ציוד אלקטרואופטי רגיש, רכב קרבי משוריין או אפילו טיהור בני אדם.

את המערכת ייצרה חברת KURCHER הגרמנית, שסיפקה עשרות ממנה לצבא גרמניה. החברה יזמה העברת שמונה מערכות כאלה כמתנה לישראל - מתוך מטרה לסייע לה להתמודד עם התקפת אב"כ במידה שתהיה. ממשלת גרמניה נענתה ליוזמה. בישראל שוקלים עדיין האם לקבל את מלוא המתנה, משום שהמערכת מבוססת על חומר המכונה GD-2000 הנחשב יקר, בעוד שבידי ישראל יש מלאי של חומרי טיהור אחרים, מתוצרת ארצות הברית.

יתרונו של החומר החדיש בכך שהוא מאפשר טיהור מוחלט ללא נזק לכלים שזוהמו, כמו טנקים או מטוסים, לעומת זאת, החומרים הקיימים משמידים כל ציוד שבהם הם נוגעים. המערכת הגרמנית החדשה תועבר לבדיקת חיל האוויר, זרוע היבשה ופיקוד העורף, ואחת האפשרויות שנבדקות היא אחזקת מלאים כפולים של שני חומרי טיהור נוזליים: חומר יקר שישמש לטיהור כלי טיס, טנקים ומסלולי טיסה, במקרה הצורך, וחומר זול יותר, לטיהור שטחים שאין עליהם ציוד או רכוש יקר. 

You might be interested also