תיאטרון האבסורד העולמי

תיאטרון האבסורד העולמי

יש בעולם איזה במאי על שיוצר את ה"הצגות" הכי טובות על פני כדור הארץ. בימים האחרונים הבמאי הזה עובד שעות נוספות. ברפרטואר - פגישה בין בנימין נתניהו וסאלם פיאד לקראת הסכם עם הפלשתינים.

נו באמת, זו הרי הצגת אבסורד שנונה. לא יהיה הסכם עם הפלשתינאים בתנאים שלהם אבל ההצגה חייבת להימשך. השחקנים מקבלים שכר. בדמשק הצטלמו הנשיא אסד ורעייתו, כשהם אורזים חבילות מזון לבני המשפחה של אותם קורבנות שנרצחו כמה ימים קודם לכן על ידי האורז החייכני. גם כאן הצגה שראויה לפרס על בימוי בקטגוריית האבסורד. אבל זה לא הכל. לסוריה המדממת הגיעו פקחים של האו"ם. כאן הבמאי הלך על הצד הקומי. לא ניתן היה שלא לחייך למראה הפקחים שגם על פניהם ניתן היה לראות שהם מבינים שעושים בהם שימוש להצגה אבסורדית- קומית. מיד בנמל התעופה הם התקבלו על ידי אנשי המודיעין הסורי שבטח מראים להם ממש עכשיו את הצד היפה של חיי התיאטרון הסורי.

ויש כמובן את ההצגה שבין קוריאה הצפונית והעולם קו נטוי ארה"ב. שוב עמדה שרת החוץ האמריקנית הילרי קלינטון והזהירה את מנהגי פיונגיאנג, מדור השחקנים החדש , שלא יתעסק עם העולם. זו באמת הצגה מעולה שמתחרה בקטגורית ההצגה עם חיי הבמה הארוכים ביותר.

פעם זו הייתה ההצגה "מלכודת העכברים" שהוצגה בלונדון. היום מקומה נתפס על ידי ההצגה "ארה"ב מול קוריאה הצפונית". ארה"ב מאיימת ודורות של שחקנים צפון קוריאנים ממשיכים את ההצגה שלהם בלי למצמץ.

ויש עוד הצגות בתיאטראות קטנים יותר אבל כולם מבית היוצר של אותו במאי על. זה הבין שניתן לעשות הצגות עולמיות. השחקנים בחינם, גם הבמה. התאורה על חשבון המדינות השונות. וכן, גם התפאורה מעולה. ערים הרוסות בסוריה, משגרי ענק, פלשתינים מקבלים שקי אורז במחסנים של אונר"א. זה הדור החדש של הצגות ריאליטי. תשכחו מכל מה שידעתם על תיאטרון כזה עד היום.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית