להקים מערך מחשוב בשעות בודדות

מערכות PureSystems של IBM מציגות מבנה ראשון מסוגו המשלב את השרת, מערך האחסון והתקשורת אל תוך מכונה אחת בעלת רמה גבוהה של אוטומטיזציה
לידן רוד אדקינס, סגן נשיא בכיר העומד בראש קבוצת המערכות והטכנולוגיה ביבמ

לאחר השקעה של כ-2 מיליארד דולר שהושקעו בפיתוח במשך קרוב ל-4 שנים, השיקה יבמ סדרת מחשבים חדשה : "מערכות משולבות במומחיות" שהן מכונות משולבות האורזות שרתים, מערכי אחסון, סביבת תוכנת ניהול כוללת וידע וניסיון נקודתי בתחומי יישומים מוגדרים. המערכת החדשה: PureSystems, שהחברה חשפה בסוף השבוע החולף, מאפשרת לקצר את זמני ההקמה וההגדרה של מערכי מחשוב משבועות אחדים הנדרשים כיום לצורך זה לשעות בודדות.

על פי ניתוח שהתפרסם בסוף השבוע בניו-יורק טיימס, הולכת תפיסת המערכות המשולבות של יבמ מעל ומעבר לגישתם של שחקנים מתחרים בשוק, בכל הנוגע למגוון אופציות התוכנה המשולבות במערכות החדשות. המערכת החדשה מאפשרת חסכון עצום בהקמת סביבה חדשה וחסכון בהוצאות התפעול ע"י פישוט של כלי הניהול השונים. זוהי המערכת היחידה בשוק שיודעת לנהל גם את כל סוגי הפלטפורמה (שרתים, תקשורת, אחסון), גם שכבות וירטואליות וגם את תוכנות הביניים כגון: . DB, WEB במסגרת שיתוף פעולה עם יצרני תכנה שונים, מספר חברות ישראליות כבר מוכנות להציע את פתרונותיהם לעבודה בסביבת PureSystems של יבמ. בין הפתרונות המשולבים בסביבה זו נכללים פתרונות של חברות כגון: Sapiens ,Earnix, Red Bend ועוד.

תמיכה בריבוי סביבות הפעלה

מעבדי אינטל ו- Power, לינוקס, יוניקס או חלונות מגוון האופציות של מערכות PureSystems החדשות של יבמ כולל ארבע סביבות הפעלה: לינוקס על גבי מעבדי אינטל או מעבדי Power של יבמ, יוניקס AIX או חלונות של מיקרוסופט. בנוסף, מאפשרת יבמ ללקוחותיה לבחור גם בין ארבע סביבת לניהול עומסים ווירטואליזציה: VMware, סביבת KVM של יצרנית הלינוקס Red Hat, Hyper-V של מיקרוסופט או PowerV של יבמ עצמה. "עם התכונות המיוחדות בעיצוב והמומחיות המשולבת, המערכות החדשות של יבמ מייצגות התקדמות חשובה בהתפתחות המחשוב", אמר סטיב מילס, סגן הנשיא הבכיר של יבמ הממונה על עסקי החומרה והתוכנה שלה. מילס הדגיש כי "אין כאן סביבה קניינית של יבמ אלא פתרון המבוסס על ריבוי ספקים".

המערכת המשולבת החדשה של יבמ אורזת חומרת עיבוד, אחסון ותקשורת מתוצרת החברה יחד עם תוכנת ניהול מערכות אותה פיתחה יבמ לאורך שנים. התוכנה הזאת מאפשרת אוטומטיזציה של תהליכי ההתקנה והעדכון של יישומי תוכנה, וניטור הביצועים של כל רכיבי החומרה, מערכות ההפעלה, תוכנות הווירטואליזציה, בסיס נתונים, תוכנות תשתית ותוכנות יישומיות. ביבמ מסבירים כי המערכות החדשות נועדו להתמודד עם האתגרים המרכזיים בפניהם ניצבים ארגונים ברחבי העולם, הנדרשים להוציא 70% מתקציב טכנולוגיות המידע שלהם על משימות תפעול ותחזוקה פשוטות – מה שמותיר בידיהם רק סכומים מצומצמים לצורך השקעה בחדשנות.

קיטון הוצאות הIT

חברת הייעוץ IDC מעריכה כי בשנת 2011 חרגו שני שלישים מהפרוייקטים בתחום טכנולוגיות המידע מהתקציב הראשוני שלהם או פיגרו בלוח הזמנים. סקר מקביל של יבמ מעלה כי רק אחת מכל חמש מחלקות מחשוב בארגונים מסוגלת להוציא את רוב התקציב המוקצה לה לצורכי חדשנות. חידושים טכנולוגיים מאפשרים חיסכון בעלויות ופישוט התפעול השקת משפחת מערכות PureSystems של יבמ מבוססת על שלושה חידושים טכנולוגיים מהותיים, המצביעים על ראשיתו של עידן חדש שיאפשר לעסקים לחסוך בעלויות ולצמצם את רמת המורכבות הנלוויית לתפעול תשתיות טכנולוגיות הנתונים.

תכנון מערכות תומך בגידול פנימי – Scale-In

מערכות PureSystems מציגות מבנה ראשון מסוגו המשלב את השרת, מערך האחסון והתקשורת אל תוך מכונה אחת, בעלת רמה גבוהה של אוטומטיזציה, המציגה קלות ניהול שוטף. התכנון לגידול פנימי נשען על צפיפות גבוהה יותר – כאשר מערכות PureSystems מסוגלות להריץ כפליים יישומים בהשוואה למערכות קודמות של יבמ, תוך הכפלת עוצמת העיבוד לכל מ"ר של מערכות על רצפת מרכז עיבוד הנתונים. יבמ משלבת במשפחת מערכות PureSystems תוכנה ראשונה מסוגה המאפשרת למערכות לטפל בעצמן, באורח אוטומטי, משימות בסיסיות שדרשו עד כה זמן ניהול אנושי יקר. בין המשימות האלה העוברות עתה לניהול אוטומטי, ניתן למצוא את תהליכי הגדרת התצורה, ניהול שידרוגים, וניהול דרישות היישומים השונים.

עבודה בסביבת ענן

כל המערכות במשפחת PureSystems נבנו מראש לעבודה בסביבת ענן מחשוב, ומאפשרות הקמה מהירה של ענן פרטי בשירות עצמי, הניתן להרחבה או לצמצום על פי הצורך, בתהליכים אוטומטיים. שילוב השרתים הווירטואליים, סביבת האחסון והתקשורת במסגרת מערכות PureSystems של יבמ יחד עם תוכנת ניהול ענן מחשוב, הופך את המכונות החדשות של יבמ לענן מוכן לעבודה "מיד עם ההוצאה מהקופסה". ענן PureSystems מוצע יחד עם סביבת אבטחה מובנית, כמערכת המתוכננת ללא נקודת כשל בודדת.

דפוסי מומחיות

במוקד מערכות PureSystems, עומדת יכולת חדשה בתחום התוכנה, שזכתה לשם "דפוסי מומחיות" (“patterns of expertise”). תשתית התוכנה החדשה של יבמ מאפשרת לבנות ולשלב ידע תפעולי ישירות אל תוך מערכות המחשוב. הגישה הראשונה מסוגה בתעשיית טכנולוגיות המידע, ממירה והופכת ידע טכנולוגי לחבילות משולבות אותן ניתן להוריד ולהתקין על גבי המערכות החדשות. חבילות דפוסי המומחיות למערכות יבמ זמינות עתה בשלוש קטגוריות שונות. הדפוסים משולבים במכונות החדשות כבר בשלבי הייצור, לאחר שהוגדרו ונוצרו על בסיס הידע אותו ריכזה יבמ ממנהלי טכנולוגיות מידע, מהנדסים ומומחים והוא מתוכנן באופן המאפשר אוטומטיזציה של משימות שדרשו עד עתה זמן ארוך ויקר, דוגמת הגדרות תצורה, פריסה ושידרוג של יישומים. יבמ מעריכה כי הקמת יישומים שארכה בעבר ימים אררוכים – ניתנת עתה להשלמה בתוך שעות בלבד.

שיתוף פעולה

יבמ משתפת פעולה עם יותר מ- 125 יצרני תוכנה, על מנת להציע יישומים המאושרים ומוכנים לעבודה בסביבת PureSystems. קטלוג מקוון חדש לדפוסי מומחיות של יצרני תוכנה מפשט את תהליכי הרכישה, הפריסה והניהול של יישומים בסביבת המערכות החדשות. כך למשל, ניתן לקצר את משך ההקמה של מערכת ניהול קשרי לקוחות (CRM) משלושה ימים לשעה. מחלקות טכנולוגיות מידע בארגונים יכולות לארוז את הידע והניסיון המצטברים בתפעול יישומים שהוקמו במסגרת הפנימית – אל תוך דפוס מומחיות ייעודי, הפועל על גבי המערכת. כתוצאה, יכולה חברה המבקשת, למשל, להתרחב ולפעול בשווקים חדשים לתמוך בפעילות החדשה גם בהיעדר כישורים המקומיים באתרי הפעילות האלה. מערכות PureSystems של יבמ משלבות את טכנולוגיות התשתית והתוכנה בהם עושה יבמ עצמה שימוש במסגרת שירותי הענן הציבורי החכם שלה, Public SmartCloud Services. בזכות האחידות הזאת של כלים וממשקים, יכולים מפתחי יישומים להשתמש בשירותי הענו של יבמ על מנת לבנות ולבדוק יישומים חדשים.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית