הסמח"ט המכה: צביעות הצמרת הישראלית

הסמח"ט המכה: צביעות הצמרת הישראלית

ברצוני להגיב על השעיית סמח"ט הבקעה, סא"ל שלום אייזנר, שהניף את נשקו על מפגין של השמאל ביריחו. מראש הממשלה דרומה ,דרך הרמטכ"ל, כולם גינו בחומרה. כמה צביעות יש במדינה הזו? שולחים קצין להתעמת כמעט מדי יום עם פעילי שמאל מחפשי צרות.

לו זו היתה אלה זה היה בסדר. אבל רובה? שומו שמיים. במדינות אחרות כבר היו מזמן שוברים את העצמות למפגיני השמאל שמגיעים הנה מהעולם מהתחומי הקו הירוק, מתעמתים עם כוחות הביטחון בכל שבוע, מתגרים בהם ופוגעים בהם. כאן משחקים אתם. ואז מעיז סא"ל שמותקף קודם לכן ,לתת למפגין מכה באמצעות נשקו וכל אלה שחייבים לתת לו גיבוי מגנים.

הלך עלינו. אין למדינה הזו טיפה חוסן. כולם עושים את מה שהם חושבים שמצפים מהם ולא את מה שהם מאמינים בו. צריך היה להעיר לקצין , צריך היה לברר מה קרה. אבל מכאן ועד לעליהום הכללי המרחק רב מאוד הצביעות הזו יכול לזכות ברישום בספר השיאים של גינס לצד עוד כמה שיאים ישראליים מפוקפקים.

וגם זה קרה אתמול: מילא שמשרד הביטחון משחק במשחק הלחצים. אבל למה לגרור לתוכו את צה"ל? ואם כבר משחקים את המשחק הזה תפעילו שכל. לא כולנו מטומטמים. אתמול הודיע צה"ל החליט שלא לקיים ביום העצמאות הקרוב את המשט המסורתי בטענה הקיצוצים בתקציב. בנוסף, בוטלו גם פריסה כלי הרכב והמשוריינים בחניונים ברחבי הארץ, כפי שהיה נהוג במשך שנים.

יחד עם זאת, הוחלט להמשיך ולקיים את המטס המסורתי, הכולל טיסה מעל שמי הארץ ולאורכה של מטוסי קרב ותובלה שונים. במקביל, יארחו בסיסים שונים את הציבור הרחב, במתכונת של "בסיסים פתוחים". למיטב ידיעתי שעת טיסה עולה יותר משעת הפלגה בספינת דבור או בספינת סער 5 של חיל הים. אבל נראה את הגיבור שימנע את המטס. מי יתעסק עם חיל האוויר?.

אבל בחיל הים ניתן לפגוע, כי מזלזלים בו כל השנה. משהו עקום בהתנהגות הזו. משהו שמאפיין את כל המלחמה המסריחה על תקציב הביטחון, תקציב שגדל אבל ממשיך לחסל כל חלקה טובה ביחסי האמון של הציבור במערכת הממשלתית.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית