גרמניה שוקלת לקנות מטוסי הרון TP מישראל

היסטוריה? גרמניה צפויה לבחון בקרוב את רכישת המל"ט הענק Heron TP של התעשייה האווירית. אם הרכשה תאושר זו תהיה מערכת הנשק המלאה הראשונה שהיא קונה מישראל
מל"ט הרון

גרמניה צפויה לבחון מחדש את הרכש של המל"ט מדגם הרון טי.פי מתוצרת התעשייה האווירית. זאת לאחר ביטול פרויקט המל"ט האירופאי "טלריון". מדובר במל"ט הגדול ביותר המיוצר בישראל, עם מוטת כנפיים כמו של מטוס בואינג 737. בצה"ל מכונה המל"ט "איתן". 

חברת EADS, שהשקיעה במל"ט הטלריון סכומים גדולים עד שנאלצה לבטלו, עוד לא החלה באופן רשמי בשיחות עם התעשייה האווירית, אבל מקורות גרמניים העריכו כי זה יקרה בקרוב בגלל הצרכים של צבא גרמניה במל"ט גדול בעל ביצועים כמו ההרון טי.פי.

הכוחות הגרמניים באפגניסטן עושים שימוש במל"ט ההרון-1 הקטן יותר וגם זה, לדעת המקורות, מקרב את השיחות על רכש המל"ט הענק. המל"ט הקטן יותר הוחכר על ידי התעשייה האווירית ולא נרכש.

הארכיטקטורה הפתוחה של הרון ט.פי הביאה לאחרונה להליך מואץ שיאפשר למל"ט לבצע טיסות בתחום האווירי של גרמניה.

טיסות של מל"טים, בעיקר כבדים וגדולים כאלה, הן בעיה בעולם כולו ונדרש לשם כך רישוי מיוחד של שלטונות התעופה. התכנון הבסיסי של ההרון טי.פי מאפשר לזרז את הליכי הרישוי.

התעשייה האווירית והחברה הצרפתית דאסו הקימו חברה משותפת שתתאים את המל"ט מדגם הרון טי.פי לצרכים של צבא צרפת כולל ציודו במטע"דים צרפתיים ייחודיים ומסווגים.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית