"טלפונים חכמים הם איום סייבר"

מערכת חדשה מנטרלת חלק מהיישומים בטלפון הסלולרי כל עוד בעליו נמצא באזור מסווג

טלפונים חכמים (סמארטפון) משמשים כיום כמחשב נייד לכל דבר, דרכם ניתן לגלוש באינטרנט, להתחבר למערכות בעבודה, לצלם, להאזין, להקליט ועוד. לדברי אלוף משנה (מיל') רון וייסברג, בעברו ראש מחלקת ביטחון מידע בצה"ל וכיום מבעלי חברת Wise-Sec שמתמחה בפיתוח טכנולוגיות כנגד איומי אבטחת מידע, הטלפונים החכמים הם היעד הבא לתקיפה במסגרת לוחמת הסייבר והמודיעין.

"השימוש בטלפונים חכמים רק הולך וגובר, במדינות רבות כ-50 אחוז מהטלפונים הניידים הם סמארטפונים. את הטלפונים האלה ניתן לנצל גם לאיסוף מידע וגם לתקיפה מרחוק" אומר וייסברג, "פעם זה היה רק טלפון, היום יש בו חיבור ישיר למייל ולאינטרנט, אנשי קשר, סיסמאות ואסמסים, מצלמה, מיקרופון ומכשיר הקלטה, Bluetooth, אופציה לאיתור אדם באמצעות ג'י.פי. אס, ועוד. כבר קרו מקרים שחוקרים פרטיים הפעילו מיקרופון והקלטה מרחוק ובעצם עשו האזנת סתר, כך שהדבר בהחלט מהווה סיכון ממשי כיום".

החברה סיימה לפתח באחרונה מערכת שבאה להתמודד עם איומים אלה. המערכת נקראת Cellusec. היא דואגת לנטרל את היישומים השונים במכשיר הטלפון כל עוד בעל הטלפון נמצא באזור המוגדר רגיש.

"אנחנו לא רוצים שאדם יוכל לצלם, להקליט או להוציא מיילים החוצה בזמן שהוא נמצא במתחם מסווג, בסיס צבאי, מפעל ביטחוני וכולי, ואנחנו גם לא רוצים שמישהו ישתלט לו על הטלפון מרחוק ויצליח לאסוף מידע על המקומות האלה. המערכת מתוכנתת 'לדעת' מתי אותו אדם נמצא בשטח הרגיש מבלי לעשות שימוש ברשת או בג'י.פי.אס. גורמי הביטחון קובעים בדיוק איזה יישומים הם לא רוצים שיפעלו והמערכת דואגת לנטרל אותם, כשהבנאדם יוצא משם הטלפון חוזר לפעילות מלאה" אומר וייסברג.

המערכת כבר הותקנה באחת מהתעשיות הביטחוניות הגדולות בארץ.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית