ה"קיצוצים" בתקציב: לא היו ולא נבראו

ה"קיצוצים" בתקציב: לא היו ולא נבראו

הבלוף הזה נחשף כאן כבר כמה פעמים. כל ה"קיצוצים" בתקציב הביטחון לא היו ולא נבראו. משרד הביטחון פשוט עיכב את הכסף כדי ליצור לחץ על משרד האוצר . עכשיו כפי שחשף עמיר רפפורט כאן בישראל דיפנס, פתאום נמצאו כמה עשרות מיליוני דולרים לפרויקט המרכבה והנמ"ר.

היו כמה פתאים שקנו את הלוקשים מתוצרת הקריה בתל אביב וחשבו שזהו, לא יהיו יותר מרכבות וגם לא נמ"רים. הכסף כל הזמן היה שם, מוסתר בסעיפים סודיים של תקציב הביטחון שלא רק שלא קטן אלא גדל. עד כאן הכל בסדר. אבל מה שלא בסדר הוא שקצינים בכירים מאוד או שבלעו את הלוקש או שעשו את עצמם והשתתפו בבכי הכללי על התקציב שכאילו הצטמק. הגדילו לעשות כמה בכירים וכתבתי על זה כאן, שטענו כי הם יושבים עם קציניהם בכל בוקר וסופרים את הכסף שנשאר בקופה. לו זה לא היה עצוב מאוד, זה היה מצחיק מאוד.

אז ככה, יהיה כסף לכל הפרויקטים. אף מטוס לא יקורקע ואך מערכת נשק לא תישאר במפעל. הכל בסדר. לצה"ל יש מספיק כסף לכל מה שהוא צריך. מלחמה על תקציב היא דבר לגיטימי כאשר יש סיבה. הפעם ממש לא הייתה סיבה לכמעט היסטריה שניסו לייצר כאן גם בעזרת לובשי מדים וגם בעזרת אלה שפשטו אותם לפני מספר שנים רבות או מעטות. משרד האוצר היה עקבי בדבריו שהתקציב לא קטן אלא אף גדל. הוא צדק. מערכת הביטחון היתה רוצה תקציב ביטוחן גדול כפליים. אבל מה לעשות גם בארה"ב מקצצים. גם שם חוסכים.

ופרט אחרון: גם אחרי כל תכניות החיסכון שצה"ל הפעיל בשנים האחרונות מדובר עדיין בצבא עם הרבה חגורות שומן. ניתן עוד לחסוך ואז באמת יהיה כסף לקנות את כל אותן מערכות נשק חיוניות כמו למשל ספינות חדשות לחיל הים.