מגנים על חברת החשמל

אלביט נערכת להגנה על מתקני חברת החשמל ומערכות המחשוב שלה
תחנת החשמל ברידינג (צילום: אתר וויקיפדיה)

חברת אלביט מערכות החליטה לקבוע את תחום לוחמת הסייבר כאחר מיעדי ההתרחבות המרכזיים שלה לשנים הבאות. למחלקה בתחום הסייבר, שבראשה עומד תא"ל (מיל') יאיר כהן, לשעבר מפקד יחידת האיסוף המרכזית באגף המודיעין בצה"ל (8200), גויסו כבר עשרות מומחים.

"תחום הסייבר מטשטש לחלוטין את הההבדלים בין התחום הביטחוני הקלאסי, המגזר הצבאי-הביטחוני, ובין המגזר האזרחי", אמר כהן במושב המרכזי בנושא סייבר, שנערך בדצמבר 2011 במסגרת ועידת ישראל לעסקים של העיתון גלובס, ביוזמת ישראל דיפנס וסדנת יובל נאמן למדע ולטכנולוגיה באוניברסיטת תל אביב.

"גם אם נצא מנקודת הנחה, לא נכונה, שזרוע חיל האוויר הישראלי סגורה לחלוטין, היא עדיין תצטרך לקבל חשמל ומים ממקורות חיצוניים, ואם חברת המים מקורות או חברת חשמל יושבתו זה ישפיע גם עליהם. אפשר ליצור קטסטרופה מאין כמותה לצבא ולמדינה חזקים.

"בברזיל ישנן התקפות חוזרות ונשנות על רשת החשמל. בסבירות מאוד גבוהה מדובר בהתקפות סייבר, שבגללן בנובמבר 2009, 60 מיליון ברזילאים היו מנותקים מחשמל. אני לא רוצה לחשוב מה יקרה בגוש דן בישראל, אם לא יהיה חשמל במשך שעתיים", הוסיף כהן.

במטרה למנוע מתרחישים אלו להתממש בישראל, בחברת החשמל ובאלביט נערכים לבניית מערך הגנה נרחב על כל מתקני החברה ומערכות המיחשב שלה. הכוונה היא לשכפל בעתיד את המערך הזה, ולהתאים אותו לגופים גדולים נוספים בארץ ובחו"ל. חברת החשמל נחשבת כאחד מגופי התשתיות הלאומיות החיוניים ביותר עם עשרות אתרים ברחבי ישראל. יו"ר החברה, אלוף (מיל') יפתח רון טל, אף חשף באחרונה כי בחברה זיהו כמה נסיונות למתקפות סייבר, שלא צלחו.

***

הכתבה התפרסמה במלואה בגיליון מספר 7 של ישראל דיפנס, הנמצא בחנויות בימים אלה

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית