עשרת המגמות החשובות בתחום ה-IT לשנת 2012

צ'ק הוליס, סגן נשיא וסמנכ"ל טכנולוגיות ושיווק עולמי בחברת EMC מציג את המגמות הצפויות בעולם הIT בשנה הקרובה

עשרת המגמות החשובות בתחום ה-IT לשנת 2012

צ'ק הוליס, סגן נשיא וסמנכ"ל טכנולוגיות ושיווק עולמי ב-EMC

זה לא סוד כי קיימת היום אי-ודאות רבה בעולם ה-IT. אבטחת מידע, התממשקות למערכות חיצוניות, גידול המידע והניידות הן רק חלק מהמגמות שאנשי המחשוב בארגונים השונים צריכים להתמודד עמן. וכדי לעשות קצת סדר בנושא, החליטו בחברת EMC לקבץ את עשרת המגמות החשובות ביותר שכדאי למנמ"רים ומנהלי IT להתייחס אליהן השנה.

       פשטות

מאז ומתמיד פעלו מתכנני האפליקציות  מתוך דחף לשלב כמה שיותר פונקציות ביישום אחד. כעת נדמה כי כולנו דורשים אפליקציות שניתן למצוא, להתקין ולהשתמש בקלות. מפתחי האפליקציות הארגוניות מתחילים להבין שככל שיהיה קל יותר לצרוך אפליקציה מסוימת, כך קהל המשתמשים שלה יגדל. צפו לכך שהשנה נראה יותר אפליקציות ארגוניות בעלות פונקציה אחת.

       קודם כל ניידות

ההפרדה המסורתית בין "עבודה" ל"חיים" הופכת למטושטשת יותר ויותר. עלינו לעבוד ביעילות בכל מקום בו אנחנו נמצאים והכוונה אינה רק לאפשרות של לעבוד מאחורי מסך גדול עם עכבר ומקלדת. הגיע הזמן שחווית מובייל טובה תהיה בראש מעיינם של אנשי ה- ITבארגון. למרות שברקע קיימים מספר אתגרים, כמו למשל כיצד לאבטח ולאחסן מידע בעל ערך עוד לפני שיש בו צורך, דפוס החשיבה האסטרטגית של מרבית המפתחים בארגונים צריך להשתנות לחשיבה של "קודם כל ניידות". 

      "מה המודל העסקי הדיגיטאלי שלכם?"

חברות מצליחות משום שהן מיישמות את שלושת חלקי ה"מודל העסקי הדיגיטאלי": (1) תוכן שמייצר ערך ומושך לקוחות (2) חוויה חברתית עשירה שמחזקת את הקשר עם הלקוחות (3) פלטפורמה המספקת תוכן וחוויה באופן שוטף ורציף. חברות עם מודל עסקי דיגיטאלי מצליחות הרבה יותר מאשר אלו הפועלות ללא מודל כזה. 

      מתלבטים לגבי מקצוע? מדע הDATA הוא התחום החם היום

רבים כבר הבינו שהביג דאטה הוא המנוע האינטלקטואלי החדש להשגת יתרון תחרותי בעסקים. לאור זאת, הולכת וגוברת הדרישה לאנשים חכמים שיכולים לשלב יכולות מתמטיקה מתקדמת עם כישורי מדעי החברה, אך מסתבר שבפועל יש מעטים כאלה. בעתיד הקרוב יהיה צורך מוחשי ברמה חדשה לחלוטין של עובדי ידע.

      ה- IT הארגוני נמצא בתחרות

יותר ויותר משתמשים עסקיים מודעים לכך שה-IT הפנים ארגוני מהווה רק אחד ממגוון מקורות המידע המסוגלים לספק את צורכיהם. מגמה זו משפיעה על מנהלי ה-ITאשר מבינים כי כעת עליהם להתחרות על תשומת ליבם של המשתמשים הפנימיים. בדיוק כפי שעושים ספקי ה- IT החיצוניים.

      כישורים חדשים נדרשים

המשוואה פשוטה: ה-IT הארגוני משתנה ובהתאם לכך גדלה הדרישה לאנשים בעלי כישורים חדשים ודפוסי חשיבה חדשים בכל תחומי ה- IT. במיוחד אלה הקשורים למחשוב ענן. 

      אבטחת מידע: הגיע הזמן לחשוב אחרת

הגידול המתמיד שחל באיומים מתקדמים(APT) גרם למומחי האבטחה לשאול: "האם עלינו לחשוב על אבטחה באופן שונה?". ובכן, התשובה היא כן. חשוב לציין שהאיומים עצמם לא חדשים, אבל השחקנים העומדים מאחורי איומים אלה, כמו גם המשאבים והאסטרטגיות שלהם, חדשים. לאור זאת, רמת הסיכונים החדשה דורשת תגובות חדשות.

ספקי שירות ממוקדים

להעביר את עומסי ה-IT לספק שירותים גדול, נטול זהות ובלתי מוגדר זה דבר אחד. אך לעבוד עם ספק שירותי IT שהשקיע זמן בלימוד העסק שלך, זה דבר אחר לגמרי . מנהלי הITמודעים לכך שלא ניתן לטפל בכל התחומים באופן פנים-ארגוני ובמקרים מסוימים עדיף לפנות לספק חיצוני. במסגרת זו, ה- IT עובר מספקים ש"מבצעים הכול" ל-"מתווכים ממוקדים".

      העלויות ירדו, הצריכה תגדל

כאשר מחיר הטכנולוגיה יורד, אנשים נוטים לצרוך יותר. ב 2012, הצפי הוא שעלויות ה- ITירדו. זאת בשל מחירי חומרה ותוכנה זולים יותר לאור סטנדרטיזציה של טכנולוגיות והשינויים החלים בקוד הפתוח. גם הוצאות התפעול יורדות במהירות לאור ההשקעה הגוברת של ספקים ולקוחות בתהליכי אוטומציה. 

      עוברים ל"כלכלת מידע"

אנחנו עוברים למציאות עסקית שבה הנתונים גדולים יותר והניתוחים האנאליטיים הופכים להיות מרכזיים. המידע מהווה סוג של חומר המסוגל ליצור עושר, למנוע סיכונים ולשפר את חיינו. וככל שנתקדם, יהיה הרבה יותר ממנו.