תוצאות מתקפת טילים: די כבר להדלפות

תוצאות מתקפת טילים: די כבר להדלפות

בספר השיאים של גינס צריך להכניס קטגוריה חדשה - שיא הקשקשנות. בחודשים האחרונים ממלאי תפקידים בכירים בישראל, פוליטיקאים וגם אנשי צבא היו לוקחים את השיאים האלה פעם אחר פעם עם יד קשורה מאחור.

שר הביטחון היה הראשון שהעריך כי במתקפת טילים ורקטות על ישראל "לא יהיו יותר מ-500 הרוגים". אחריו השמיעו כל מי שאי פעם נשאו על כתפיהם דרגות של קצין בכיר אפילו בשקם, הערכות מוזרות שלא התבססו על דבר. אתמול נשבר השיא של השיאים. חברי הקבינט המדיני - בטחוני, לא פחות, קיבלו דיווח מ"גורמים מקצועיים" ולפיו בהתקפת טילים ורקטות לא יהיו יותר מ-300 הרוגים.

כמה טמטום עוד אפשר לשפוך על נבחרינו? כמה טמטום אפשר לצפות שהעם הזה יספוג ממי שאמורים לדעת ולא יודעים דבר. אז הנה העובדות הפשוטות - דבר עם כל מומחה מתחיל לרקטות וטילים ותשמע כי היות ומדובר בנשק סטטיסטי שפוגע "בערך" כאן ולא שם, הרי שאין דרך לחזות פגיעות ונפגעים.הכל מקרי, הכל עניין של מזל. גם אם כיפת ברזל, שרביט קסמים וטילי החץ לסוגיו, יירטו חלק מהאיומים, הרי שפגיעה של טיל אחד במרכז הומה אנשים יגרום למספר נפגעים גדול מכל מה שמישהו מהקשקשנים נקב. וגם כאשר מדובר בנשק סטטיסטי הרי שמספרים גדולים של רקטות וטילים פירושם הרבה מאוד הרוגים.

אני מקווה שההדלפה מהקבינט המדיני - ביטחוני הייתה מוטעית, שמישהו לא שמע טוב או לא הבין. אם אמנם מישהו שאמור להבין, נקב את המספר הזה יש יותר מסיבה אחת לדאגה ולאוו דווקא בגלל הטילים.