צל"שניקית

החובשת אנה בגדלוב קיבלה צל"ש על תפקודה בקור רוח בעת הפיגוע באוטובוס סמוך לגבול מצרים לפני שמונה חודשים
בגדלוב מקבלת הצל"ש ממח"א. צילום: דו"צ

החובשת הצבאית, צוערת אנסטסיה בגדלוב, קיבלה ביום ראשון בערב את הצל"ש על תפקודה בקור רוח בעת הפיגוע בכביש לאורך גבול ישראל-מצרים בחודש אוגוסט בשנה שעברה. את הצל"ש העניקו לצוערת ראש להק כוח אדם, תת-אלוף אילן בוגר, ומפקד חיל-האוויר, אלוף עידו  נחושתן, בבסיס "עובדה" של חיל-האוויר.

הצוערת אנסטסיה בגדלוב הייתה בין נוסעי האוטובוס, בעת הפיגוע ליד הגבול. היא סיימה קורס חובשים רק שבועות ספורים קודם לכן. למרות חוסר נסיונה הגישה סיוע ראשוני לפצועים בקור רוח ובנחישות רבה. חייו של פצוע קשה ניצלו הודות לחוסם עורקים שקשרה לברכו, כל זאת בעודה פגועה מרסיסים בגפיה בעקבות ירי המחבלים. 

בנוסח הצל"ש שלה נכתב: "ראש להק כוח אדם מעניק צל"ש לרב"ט אנסטסיה בגדלוב על שהראתה דבקות במשימה, אחריות, דוגמה אישית, מקצועיות ורעות.

"בי"ח באב תשע"א (18 באוגוסט 2011) נקלע אוטובוס של  "אגד", שנסע בכביש מספר 12 ליד גבול מצרים, למארב של חוליית מחבלים שפתחה לעברו באש. מן הירי נפגעו חלק מנוסעי האוטובוס. רב"ט אנסטסיה, חובשת צבאית, הייתה בין נוסעי האוטובוס והחישה עזרה ראשונה לפצועים.

"בקור רוח ובנחישות דילגה בין הפצועים וסייעה לייצב את מצבם, תוך שימוש באמצעים מאולתרים שנמצאו במקום. חייו של אחד הנפגעים, שנפצע קשה, ניצלו הודות לחוסם עורקים שקשרה בברכו ובזכות לחץ עקיף שהפעילה על העורק ראשי בברכו השנייה. לאחר שהגיע כוח רפואי, הצטרפה החובשת לצוות והמשיכה ללוות את הפצועים בדרך לבית החולים. בבית החולים הבחינה שגם גפיה נפגעו מרסיסים במהלך הירי".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית