הפגז הישראלי בטנק ההודי

בהודו מציידים את הטנקים מדגם ארג'ון בפגז-טיל ישראלי מתוצאת התע"א - "להט"
טנק ארג'ון בשירות צבא הודו

ההודים מציידים את הטנק שלהם מדגם ארג'ון בפגז-טיל מדגם "להט" מתוצרת התעשייה האווירית. זה אמור לתת לטנק יכול לפגוע במטרות נעות במרחק גדול יחסית וגם תוך כדי תנועה.

את ה"להט" פיתח ומייצר מפעל של התעשייה האווירית. מדובר בפגז מוכוון לייזר אותו ניתן לשגר מהתותח של הטנק. הוא מגיע למטרתו באמצעות התבייתות מדויקת מאוד על "כתם" לייזר.הפגז-טיל שוקל קצת יותר מ-12 ק"ג ויש לו טווח של 8 ק"מ, כולל ראש קרבי קטלני של 2.5 ק"ג.

פרויקט הטנק "ארג'ון" נקלע במשך שנים לבעיות טכניות רבות אולם בשנים האחרונות החל ייצור סדרתי שלו והצטיידות. הטנק מצויד במערכות מתקדמות וכאמור גם בתחמושת ה"להט" שהיא פגז-טיל מכוון לייזר בעל יכולות מתקדמות ביותר. ה"להט" יהיה חלק ממגוון התחמושות שהטנק ההודי יישא עליו לצורך תרחישים שונים.

צבא הודו הודיע לא מכבר כי הוא מתכוון להזמין עוד 250 טנקי ארג'ון משופרים, זאת אחרי שיושלמו ניסויי המשתמש, באוקטובר השנה. בטנק הוכנסו כמה עשרות שיפורים, יחסית לגרסה MK-1. הניסויים בגרסה שכוללת חלק מהשיפורים כבר החלו.

השיפורים כוללים את הניידות, חטיבת-כוח וכאמור יכולת ירי טילים דרך קנה התותח. הטנק צויד גם במיגון ריאקטיבי מתקדם. הצבא התחייב להמשיך ברכש הטנקים אם השיפורים יוכיחו עצמם בניסויים. הכוונה להפעיל עד 2016 ארבעה חטיבות שתצוידנה בטנקי ארג'ון. בעבר סרב צבא הודו להצטייד בטנק בצורה מסיבית בגלל שהיה כבד מדי ויקר מאוד, וגם נחות מבחינה טכנולוגית.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית