צה"ל בוחן מטע"ד היפרספקטרלי

מדובר במטע"ד בעל חיישנים המסוגלים להבחין בין חומרים שונים באמצעות קליטת החזרי האור שלהם
הרמס 450 (ארכיון: עמיר רפפורט)

חברת אלביט מערכות מסרה לצה"ל מערכות היפרספקטרליות שמסוגלות לאתר חומרים ממרחק רב על סמך אורך הגל של האור המוחזר מהם. מדובר בחיישן מתקדם ביותר שמעטים כמוהו מבצעיים בעולם.

המטע"ד החדש מיועד להתקנה על כלי טיס מאוישים ובלתי מאוישים. המל"ט הראשון שצויד במערכת החדשה הוא המל"ט מדגם הרמס -450 מתוצרת אלביט מערכות. המטע"ד החדיש פותח על ידי אל אופ חטיבת האלקטרו אופטיקה של אלביט מערכות.

לדברי החברה מדובר במטע"ד ייחודי שמסוגל להבחין בין חומרים שונים באמצעות קליטה וניתוח של החזרי האור שלהם. מדובר על דיוקים המסוגלים להבחין למשל בין מים מלוחים ומתוקים ובין שדות עם גידולים שונים. המערכת מסוגלת להבחין גם בין חומרים שונים שרלוונטיים יותר למודיעין צבאי.

"לכל חומר בטבע וגם למוצרים מעשה ידי אדם, יש חתימה ספקטראלית והמערכת שלנו יכולה להבחין בחתימות השונות בדיוקים מדהימים", אמר עדי דר מנכל אל אופ. מנכל אל אופ אומר כי הטכנולוגיה ההיפרספקטראלית מציגה מימד חדש, נוסף לעולם של איסוף מודיעין, בכך שהיא מאפשרת איתור ומעקב אחר מטרות על בסיס אורך הגל המדויק של החזר האור מאותה מטרה.

דר גילה כי אלאופ פיתחה את הטכנולוגיה המתקדמת הזו והיא מקדימה בכך רבות מהמתחרות שלה בעולם. "הדיוק שהמערכת משיגה היא בתחום שבין 350 ננו מטר ובין 2500 ננו מטר".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית