הכירו את הראם-נ"ט

מדובר ברכב משוריין וממוגן המיועד לגילוי והשמדת טנקים. על גבי הרכב מותקנים ארבעה טילי נמרוד SR מונחי לייזר

הכירו את הראם-נ"ט

הראם-נ"ט (צילום: התע"א)

התעשייה האווירית (תע"א) חושפת לראשונה את ראם-נ"ט - רכב משוריין וממוגן המיועד לגילוי והשמדת טנקים. ראם-נ"ט יוצג בתערוכת 2012FIDAE שתתקיים בין התאריכים 27-30 למרץ בסנטיאגו, צ'ילה.

כלי הרכב המשוריין החדש מבוסס על רכב הראם דגם 3, המפותח ומיוצר במפעל רמתא של התע"א בבאר-שבע. מערכת הנשק העיקרית של ראם-נ"ט היא ארבעה טילי נמרוד SR (SHORT RANGE) מונחי לייזר המותקנים על "במה" הידראולית אשר מאפשרת אפסנה חשאית ומוגנת בעת תנועה והרמה של משגר הטילים לירי.

טילי נמרוד SR שפותחו על ידי מפעל מבת טילים של התע"א, מותאמים להפעלה מתוך כלי רכב יבשתיים, טנקים, מסוקים ואף מספינות קרב. את המטרה לטיל נמרוד SR ניתן לציין על ידי רכב השיגור עצמו, או על ידי מציין לייזר קרקעי או אווירי אחר. לטיל הנמרוד SR טווח של עד 8 ק"מ כשהוא משוגר מראם-נ"ט.

ראם-נ"ט פותח לאחר תקופה ארוכה של פיתוח וניסוי בתנאי לחימה, והוא מבוסס על לקחי המלחמות האחרונות, אשר הבליטו את הצורך במערכת לחימה ניידת נגד טנקים, המסוגלת לפעול בכל תנאי השטח, ונושאת מערכת נשק מתקדמת ויעילה, הכוללת טילים מדויקים מונחים לייזר.

"השילוב הקטלני של עוצמה וכוח אש, על פלטפורמה בעלת עבירות גבוהה מאפשר לכוח לוחם נייד לנצל תנאי שטח קיצוניים להשגת יתרון טקטי, על ידי שילוב של שתי מערכות לחימה מוכחות המתואמות לפעולה נגד שריון האויב בכל מקום בו יימצא", אמר בכיר ברמתא.

התע"א תציג בתערוכת Fidae 2012 בצ'ילה, פתרונות טכנולוגיים ומוצרים שונים, ביניהם: מערכת ההגנה האווירית ברק 8, מל"ט ההרון, מל"ט הברדלס המיועד להמראה ונחיתה אנכיים טקטיים, מטע"דים מתקדמים וייעודיים ומערכות התראה מוקדמת.

You might be interested also

The Iron Dome System. Credit: Rafael’s Spokesperson’s Office

Rafael Ends 2023 With Record NIS 14 Billion in Sales

The company also saw a net profit of NIS 588 million and a record in new orders, amounting to NIS 30 billion. It has been working intensively during the ongoing Swords of Iron War