תע"א זכתה בחוזים בשווי מיליוני דולרים

מדובר בחוזים לאספקת מערכות מכ"ם ומערכות תקשורת לוויינית למספר לקוחות זרים

תע"א זכתה בחוזים בשווי מיליוני דולרים

מערכת המכ"ם AD-STAR (צילום: תע"א)

אלתא מערכות, חברת הבת של התעשייה האווירית (תע"א), חתמה לאחרונה על סדרה של חוזים חדשים בהיקף של 106מיליון דולר. ההזמנות כוללות אספקת מערכות מכ"ם לבקרת אש, מערכות תקשורת לוויינית, מערכות המכ"ם AD- STAR ומערכות מכ"ם להגנת כוחות יבשה מפני תקיפה אווירית.

בחוזה שהיקפו הכספים 39 מיליון דולר תספק אלתא ללקוח זר מערכות מכ"מים תלת ממדיים לבקרת אש עבור מערכות נשק קרקע-אוויר כגון תותחים ומשגרים של טילי קרקע-אוויר. מערכת מכ"ם בקרת האש מחפשת ועוקבת אחר מטרות בעלות כושר תמרון גבוה – מטוסי קרב וטילים שונים. לאחר זיהוי וציון המטרה מעביר המכ"ם את נתוני המטרה החיוניים למערכות הנשק, ובתגובה הן ננעלות על המטרה לצורך התנעת תהליך היירוט. למכ"ם ביצועים גבוהים כתוצאה מיישום טכנולוגיה מתקדמת של סריקה אלקטרונית אקטיבית (Active Electronically Steered Array- AESA).

לצורך התאמתו המלאה של המכ"ם עם דרישות מערכות הנשק במסגרת חוזה נפרד, בהיקף של 30 מיליון דולר, תספק אלתא ללקוח זר מערכות לתקשורת לוויינית (SATCOM). בעסקה כלולות מערכת ELK-1891 – מערכת רשתית המיועדת לדיווחים טקטיים, ומערכת ELK-1894 רחבת הסרט, להעברת מידע בתקשורת בין שני משתמשים. מערכת התקשורת הלוויינית ELK-1891 מתוצרת אלתא פועלת בתדרי מיקרוגל ומסוגלת לקשר עד 128 מנויים ניידים או נייחים במיקומים שונים בתוך שטח הכיסוי של הלוויין הנותן שרות למערכת. טווח התקשורת יכול להגיע עד לאלפי קילומטרים. הטכנולוגיה המיושמת במערכת מאפשרת העברת תשדורות, נתונים ודיווחים טקטיים תוך שמירה על מגבלות אבטחת המידע הנדרשות.

מערכת ELK-1894 מספקת תקשורת רחבת סרט בין שני מנויים במשימות בהן נדרשת העברת כמות גדולה של מידע. המערכת משמשת בעיקר למטוסי משימה, מטוסי התרעה מוקדמת, מטוסי סיור ימי וכן מל"טים שונים על מערכותיהם ופלטפורמות מוטסות לתצפית ואיסוף מידע מודיעני.

חוזה נוסף בו זכתה אלתא הוא בהיקף של 33 מיליון דולר לאספקת מערכת מכ"ם מתקדם למשימות הגנה אווירית, התרעה מוקדמת ובקרה אווירית ללקוח זר. מערכת המכ"מ מסוג ELM - 2288 הידוע גם בשמו AD - STAR (Air Defense Surveillance, Threat Alert and air traffic control Radar) משתייך למשפחת מערכות מכ"מי ההגנה האווירית רב משימתיים המיוצרים באלתא. משפחת מערכות מכ"ם זו מאופיינת ביתירות גבוהה, אמינות וחיי מוצר ארוכים.

AD – STAR הוא מכ"ם דיגיטאלי המשלב טכנולוגיה מתוחכמת כדי לייצר מספר רב של אלומות הסורקות בו זמנית אזורים נבחרים. כתוצאה מכך, מספק המכ"מ נתונים תלת ממדיים מדויקים על המטרות שאותרו, ובמקביל מבצע מספר משימות בנוסף לגילוי כגון סיווג ועקיבה אחרי מספר רב של מטרות, הנחיית נשק להגנה ותקיפה, בקרה אווירית ועוד. המכ"ם ניתן להובלה אווירית, ימית ויבשתית ולפריסה מהירה בשטח.

חוזה נוסף נחתם בין אלתא ולקוח זר, לאספקת מערכות מכ"ם להגנה אווירית בשווי 4 מיליון דולר. מערכת המכ"ם התלת-מימדי מסוג ELM-2106NG משמש להגנה טקטית ומיועד לתמיכה בכוחות הקרקע. המכ"ם מגביר את שרידותם של הכוחות מפני תקיפות מן האוויר של מסוקים, מטוסי קרב מנמיכי טוס ומערכות נשק מוטסות. מערכת המכ"ם מזהה מגוון נרחב של פלטפורמות אוויריות ומספק נתונים מדויקים שלהן כמו טווח, אזימוט וגובהה של כל מטרה. בכך מאפשרות מערכות המכ"ם נקיטת אמצעי הגנה יעילים כנגד אותם איומים המסכנים את כוחות הקרקע הטקטיים.

ניסים הדס מנכ"ל אלתא אמר כי: "אוסף החוזים המרשים מצביע שוב על אמון הלקוחות ביכולותיה של אלתא לספק פתרונות כוללים ומתקדמים למגוון רחב של צרכים מבצעיים של חילות אויר, ים ויבשה ושל מדינות בתחום הגנת המולדת".

You might be interested also