דו"ח: ישראל מאבדת גובה

נתונים שהתפרסמו בסוף השבוע מעוררים דאגה: ישראל יצאה מרשימת עשרת יצואניות הנשק הגדולות בעולם. גורמים בארץ: אנו בתחרות גדולה מאוד בכל שווקי העולם
מאבדים את היתרון? (הדמייה: מכון היצוא)

סיבה לדאגה? ישראל איבדה את מקומה בעשרת הגדולות של יצואניות הנשק בעולם, כך על פי נתונים שפרסם בסוף השבוע המכון לחקר השלום בשטוקהולם, בירת שבדיה. מוסד זה עוקב אופן רציף אחרי עסקאות הנשק בעולם ונתוניו נחשבים לאמינים.

לדברי הדו"ח, הודו היא יבואנית הנשק הגדולה בעולם כיום. הודו שומרת על מעמד זה כבר חמש שנים ברציפות. המקום השני לפי הדו"ח מפתיע. מסתבר כי אוסטרליה היא יבואנית הנשק השנייה בעולם. במקום השלישי מצויה פקיסטן.

וכאן מוסר הדו"ח נתון מדאיג. ישראל, אחת מספקיות הנשק הגדולות בעולם, איבדה את מקומה בין "עשרת הגדולות" של יצואניות הנשק. ארה"ב ורוסיה מוקמו במקומות הראשונים. ישראל מוצאת עצמה לפי הדו"ח במקום -11. בשנת 2009 הייתה ישראל במקום ה-9.

בישראל מקבלים את הדו"ח בדאגה לא קטנה. מקורות במערכת הביטחון אומרים כי אחרי שהשוק הסיני נסגר לגמרי בפני ישראל, כדי לא להגיע לעימות עם ארה"ב, מצאה עצמה ישראל בתחרות גדלה והולכת בדרום אמריקה והמזרח הרחוק. התחרות היא כמעט בכל התחומים, גם בכאלה בהם הייתה לישראל בלעדיות כמעט גמורה, לדוגמא בתחום המל"טים.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית