צוללת שישית: נדבך חשוב לעוצמת ישראל

צוללת שישית: נדבך חשוב לעוצמת ישראל

החתימה על ההסכם לרכישת צוללת שישית לחיל הים אינה עוד עסקה של רכש צבאי. מדובר בעסקה בעלת משמעות אסטרטגית גדולה מאוד. הצוללת שתבנה בגרמניה, כמו קודמותיה, היא רק הפלטפורמה. פלטפורמה משוכללת אמנם, אבל רק פלטפורמה.

העוצמה תבוא מהמערכות שתותקנה בצוללת הזו שהיא בעלת כושר שהייה ארוך מתחת למים. מי שאי פעם יחשוב שיש לו יכולת ל"זרוק את ישראל לים" מוטב שיביט בים באזורו. הוא לא יראה דבר אבל הוא צריך יהיה לדעת ששם מתחת למים, מסתתר חלק גדול מהעוצמה הצבאית של ישראל, מחכה לפקודה. עם הינתן פקודה כזו, הצוללת ואחיותיה מסוגלות לשחרר כוח הרס אדיר.

על פי פרסומים זרים הצוללות הישראליות מצוידות במערכות לשיגור טילי שיוט אותם ניתן לצייד גם בראשי קרב גרעיניים. מתייחסים לכוח הצוללות של חיל הים כאל "יכולת מכה שנייה", משהו שצריך להביא לפגיעה קשה במי שיעז לשגר למשל טילים בליסטיים על ישראל. זה רק חלק מהעניין. הנוכחות של הצוללות וכל מה שמותקן עליהן, אמורה לגרום לכך שגם המטורפים מבין המנהיגים שמכריזים על רצונם לחסל את ישראל, יחשבו יותר מפעמיים לפני שהם מחליטים לממש את איומם. המומחים הצבאיים שלהם יסבירו להם במלים פשוטות מה יקרה אם הם יבצעו את האיום.

המשמעות של "פיקוד העומק" של ישראל שהוקם לא מזמן, הופכת למוחשית מאוד עם כוח צוללות כזה ובעיקר עם מה שמותקן בתוך גוף הפלדה המוארך שלהן, שמסוגל להגיע רחוק, בשקט לכל מקום.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית