האם מטיס החוץ ייעלם בעתיד?

במפעל מלט של התעשייה האווירית אומרים כי תפקידו של מטיס חוץ ייעלם בתוך שלוש שנים. הסיבה: כמעט כל המל"טים מצויידים במערכת המראה ונחיתה אוטומטית

האם מטיס החוץ ייעלם בעתיד?

מפעילי מל"טים (צילום: אתר חיל האוויר)

תפקיד מטיס החוץ של מל"טים יעלם לגמרי תוך כשלוש שנים, כך אומרים אנשי מפעל מלט של התעשייה האווירית. כיום עוד יש כמה דגמים של מל"טים שמחייבים מטיס חוץ השולט על ההמראה והנחיתה של המל"ט. מיד אחרי ההמראה השליטה עוברת לתחנת הקרקע בה יושבים גם מפעילי המטע"ד.

בשנים האחרונות כל המל"טים של התעשיה האווירית מצוידים במערכת של המראה ונחיתה אוטומטית ATOL. זה מאפשר המראה ונחיתה ללא צורך במטיס חוץ. אנשי מפעל מלט אומרים כי בתוך שנתיים שלוש לא יהיה צורך בתפקיד של מטוסי חוץ לאף אחד מהמל"טים שמפעיל חיל האוויר.

המערכות החדישות שמותקנות במל"טים מתוצרת התעשיה האווירית מקרבים אותם למצב בו הם יוכלו לטוס בחופשיות במרחבים האוויריים בהם טסים מטוסים אזרחיים. מל"ט ה"הרון טי.פי" למשל, מתוצרת התעשייה האווירית, קיבל כבר אישור לטוס במרחבים האוויריים של צרפת וגרמניה בכפוף לתיאומים עם רשויות התעופה במדינות אלה.

בשלב זה מציידים את המל"טים בעיקר הגדולים במערכות SENSE AND AVOID שתפקידן להגביר עוד יותר את הבטיחות של המל"טים בעת שם טסים באותו מרחב עם מטוסים אזרחיים.