צרפת: 4 הרוגים בירי לעבר בי"ס יהודי

על פי אחד הדיווחים המורה וילדיו הינם ישראלים המתגוררים בצרפת. היורה נמלט מהזירה מייד לאחר הירי. האבטחה סביב מוסדות יהודיים בצרפת תתוגבר בעקבות האירוע
זירת האירוע בטולוז (צילום: AP)

ארבעה בני אדם נהרגו, ביניהם שלושה ילדים, לאחר שאלמוני פתח בירי לעבר בית ספר התיכון היהודי "אוצר התורה" בעיר טולוז שבצרפת. על פי אחד הדיווחים, בין ההרוגים מורה ישראלי בבית הספר ושני ילדיו בגילאי 3ו-6. הרוג נוסף הינו ילד בן 10. נער כבן 17 נפצע באורח קשה מהירי.

מחקירה ראשונית של האירוע עולה כי החשוד בביצוע הירי הגיע לפתחו של בית הספר התיכון על גבי קטנוע והחל לירות לכל עבר. עדי ראייה סיפרו כי בשלב מסויים היורה החל לרדוף אחר תלמידים מבית הספר וירה לעברם. החשוד נמלט מייד לאחר האירוע. משרד הפנים הצרפתי קרא לתגבר את האבטחה במוסדות יהודיים וישראלים ברחבי צרפת, אולם בישראל מעריכים בינתיים כי לא מדובר בפיגוע טרור שמאחוריו עומד ארגון חבלני.

המשטרה המקומית מעריכה כי מדובר בירי על רקע גזעני לאחר שנמצא קשר בין אירוע הירי בבית הספר לשני מקרי ירי לעבר חיילים צרפתים באותו אזור לפני כשבוע. בשני המקרים נורו למוות חיילים צרפתים, ועל פי הדיווחים מדובר בחיילים ממוצא אתני זר.

המשטרה מצאה כי ככל הנראה נעשה שימוש באותו כלי הנשק במקרי הירי בחיילים ובבית הספר, אולם מוקדם מדי לקבוע כי מדובר ברוצח סדרתי הפועל ממניעים גזעניים.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית