כך תופרים 'חליפת הגנה' למתקני הגז

חשיפה: אלביט הקימה מעבדה ובה ניתן לבחון את המערכות המסוגלות להגן על מתקני הגז הימיים החשופים לפעילות טרור

כך תופרים 'חליפת הגנה' למתקני הגז

מעבדת אלביט להגנה ימית (צילום: אלביט)

חברת אלביט מערכות הקימה מעבדה מיוחדת בה מפתחים את המערכות המיועדות להגן על מתקני גז ונפט ומתקני תשתית אחרים החשופים לפעילות טרור. בימים אלה עוסקים שם בהצעות לארגון ההגנה על מתקני הגז שהתגלו מול חופי ישראל.

"ישראל דיפנס" ביקר במעבדה המצויה במבנה מיוחד ומצוידת באמצעי מחשוב והמחשה שנותנים לחברת אלביט מערכות להראות את יכולותיה בתחום וכן ל"תפור" מערכת הגנה שמתאימה לכל לקוח. מול מסכי ענק, מציגה אלביט מערכות את כל מעגלי האבטחה שהיא מציעה למתקנים ימיים וזה בהתבסס על "אבני בנין" מתוצרתה כמו מל"טים, ספינות לא מאוישות ואמצעי תצפית נייחים וניידים.

עזראל רם, מנהל בכיר בתחום הימי של אלביט מערכות, אמר כי הנושא של הגנת מתקני תשתית המצויים על החוף או ב"מים הכלכליים" של מדינה כמו שקורה בישראל מקבל בשנה האחרונה חשיבות עליונה.

"איומי הטרור על המתקנים הרגישים האלה הפנו את תשומת הלב של מדינות וחברות לצורך להגן עליהם. המיקום של מתקנים אלה בעיקר בים והרחק מהחוף מסבכים את הבעיה אבל לנו יש כמה פתרונות שמעוררים ענין רב", הוא אומר. 

אלביט מערכות מציגה במעבדה "מעגלי אבטחה" שונים למתקנים ימיים. אלו אמורים לזהות את האיום ממרחק רב ככל האפשר ולטפל בו. השילוב של כלים בלתי מאוישים וחיישנים שהותאמו למשימה מאפשרים לדברי רם לתת רמת הגנה טובה מאוד למתקנים הרגישים. העובדה שאלביט מערכות מפתחת ומייצרת מגוון גדול של אמצעים כמו מל"טים, ספינות לא מאוישות וסנסורים בעלי יכולת ליום ולילה מאפשרת לחברה לתת לדבריה פתרון מערכתי טוב לבעיה.

בימים אלה ממש בוחנים בישראל את השאלה מי יבטיח את אסדות הקידוח בים התיכון ולאחר מכן את מתקני ההפקה. זאת בעיקר נוכח האיומים הגלויים של ארגון חיזבאללה לפגוע בהם. ללקוחות המגיעים למעבדה מציגים את כל האמצעים ואת החיבור ביניהם וזאת כאמור באמצעות הדמיות מחשב מתקדמות, באמצעותן ניתן גם לתכנן אסטרטגיות הגנה על המתקנים.

התפיסה המקובלת כיום היא שאת מערכת ההתראה סביב המתקנים הרגישים צריכים להקים ממש בשלבים הראשונים כדי למנוע ניצול "תקרות ביניים" לפגיעה בהם. בישראל טרם הוחלט מי יממן את ההגנה על מתקני הגז בים התיכון. הדיון בנושא נמשך.

You might be interested also