קשיים בפרויקט הריגול באיראן

העיתון "הניו יורק טיימס" מצטט גורמי מודיעים הטוענים כי לסוכנויות הביון בישראל ובארה"ב יש בעיה באיסוף מודיעין על בניית פצצה גרעינית באיראן. על פי הדיווח "מדובר ביעד מודיעיני סבוך ביותר, קשה להבחין מי מדבר אמת"
המתקן להמרת אורניום באיספהאן (ארכיון: AP)

"ה-CIA והמוסד נמצאים בבעיה בכל הקשור להגשת מידע מודיעיני על הנעשה באיראן", כך מדווח העיתון האמריקני הניו יורק טיימס. על פי הדיווח, המצטט גורמי מודיעין, איראן נחשבת ליעד המודיעיני הסבוך ביותר שיש. חלק מהמצוטטים בכתבה אמרו כי "מדובר ביעד סבוך יותר מקוריאה הצפונית".

לדברי אחד המקורות, בכיר לשעבר במודיעין האמריקני, המידע שיוצא מאיראן מבלבל ביותר. אחת הבעיות היא העובדה שלסוכנויות הביון המערביות יש קושי בהשגת המידע. "אין לנו הרבה אנשים על הקרקע", אמר המקור והוסיף "קשה להבחין מי מדבר אמת ובאיזה הקשר. קשה להבחין בניואנסים".

במקביל נודע כי להערכת גורמי המודיעין איראן עדיין לא קיבלה החלטה האם לפתח נשק גרעיני. הערכת המודיעין הזו, שעל פי העיתון, גם המוסד שותף לה, נוגדת את הצהרותיו של ראש הממשלה נתניהו כי איראן נמצאת "על סף פיתוח פצצה".

גורמי המודיעין הוסיפו כי קשה מאוד לעקוב אחר תכנית הגרעין האיראנית הצבאית משום שמספר האנשים שלהם מידע בנוגע לפיתוח הפצצה מצומצם יחסית למספר האנשים הפועלים במסגרת תכנית הגרעין האיראנית. "ישראל מסתמכת הרבה על גורמים בארגון האופוזיציה האיראנית 'מוג'הדין חאלק', אולם לאמריקנים יש בעיה לסמוך על אותם סוכנים", הוסיף מקור מתחום המודיעין.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית