גרטנר: ההכנסות הכלל העולמיות ממוליכים למחצה צפויות לעלות ב-2012 ולהסתכם ב-316 מיליארד דולר

התחזית מבוססת על ההנחה שבעיות החוב האירופי לא יתרחבו, שהמתח בין איראן לישראל יישאר בשליטה ושסין תרשום צמיחה

ההכנסות הכלל העולמיות ממוליכים למחצה צפויות להגיע ב-2012 לסך של 316 מיליארד דולר, עליה של 4% בהשוואה להכנסות בשנת 2011, כך עולה מדו"ח של חברת גרטנר. תחזית זו גבוהה מהצפי הקודם של גרטנר, שפורסם ברבעון האחרון של 2011, על פיו הצמיחה תסתכם ב-2.2%.

עליה במכירות מכשירים ניידים וכונני SSD

"מצבה של תעשיית המוליכים למחצה יתהפך ויתייצב החל מהרבעון השני של 2012", אומר בריאן לואיס, סגן נשיא מחקר בגרטנר. "תיקון המלאים צפוי להסתיים ברבעון הנוכחי, תעריפי מפעלי המתכת יורדים והתחזית הכלכלית מתייצבת." בענף הזיכרונות, שוק ה-DRAM יציג עליה קלה בהכנסות בשנת 2012 (עליה של 0.9% בהשוואה ל-2011), לאחר שאשתקד היה זה השוק עם הביצועים הגרועים ביותר אשר רשם ירידה של 25% . מחירי זיכרונות DRAM צנחו ב-50% בשנת 2011 והאנליסטים של גרטנר צופים כי התמחורים יחזרו לרמתם הקודמת גם משום שחברת Elpida הגישה בקשה לפשיטת רגל. עם זאת, זיכרונות NAND פלאש הם בין סוגי המכשירים בעלי הצמיחה הגבוהה ביותר השנה, עם צפי לגידול של 18% בהכנסות. אנליסטים מייחסים את הצמיחה לעליה במכשירים ניידים וכונני SSD.

טאבלטים מרובי ליבות

ייצור מכשירי טאבלט צפוי לעלות ב-78% בהשוואה לשנת 2011 וההכנסות ממכשירים אלה עבור תעשיית המוליכים למחצה יגיעו לסכום של 9.5 מיליארד דולרים בשנת 2012. השנה, יהפכו מעבדי ארבע ליבות ומסכים בעלי רזולוציה גבוהה למיינסטרים בטאבלטים. ייצור מחשבים אישיים צפוי לעלות בשנת 2012 בשיעור של 4.7% וההכנסות עבור תעשיית המוליכים למחצה יגיעו לסכום של 57.8 מיליארד דולרים. ייצור טלפונים סלולריים צפוי לגדול בשיעור של 6.7% , כאשר ההכנסות שהם יניבו לתעשיית המוליכים למחצה יסתכמו השנה ב-57.2 מיליארד דולרים.

שנה חזקה עבור תעשיית המוליכים למחצה

לדברי האנליסטים של גרטנר, חדשנות נוספת, המתמקדת בשירותי מיקום והקשר תדרוש קידום ופיתוח של תחומים כמו חישה, עיבוד, תצוגה, קישוריות וחסכון באנרגיה. "אם התחזיות המאקרו כלכליות לא ישתנו, 2012 אמורה להיות שנה חזקה עבור תעשיית המוליכים למחצה", אומר לואיס. "התחזית של גרטנר לגידול של 4% בשוק המוליכים למחצה בשנת 2012 מבוססת על ההנחה שבעיות החוב האירופי לא יתרחבו, שהמתח בין איראן לישראל יישאר בשליטה ושסין תרשום צמיחה."

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית