כמה תהיות על הפסקת האש בעזה

כמה תהיות על הפסקת האש בעזה

כמה הערות על המצב בעקבות מה שמכונה "הפסקת האש " בדרום. בפיקוד העורף רוצים להוכיח חזרה לשיגרה ונתנו הוראה לשוב לשיגרת חיים בדרום כולל חידוש לימודים. זה נחמד מאוד אבל יש בעיה. עם מי בדיוק סוכמה הפסקת האש? מה הערבות שהיא תישמר?

***

ישראל הרשמית לא מגיבה על הצהלה בעזה לגבי התחייבות ישראלית להפסקת החיסולים הממוקדים. האם במסגרת התגובה הרופסת לטרור מעזה אמנם הסכימה ישראל לתנאי כזה? זכותנו לדעת.

***

הדיבורים במהלך ארבעת ימי הפעילות בדרום הגיעו לשיאים של ברברת. הרמטכ"ל דיבר על כך שצה"ל הפעיל "פרומיל מכוחו". ראש הממשלה ושר הביטחון דיברו על "מכות כואבות". למה צריך לעסוק בדברי להג כאלה? עוד מעט יערכו כאן עצרות ניצחון כמו זו ערכו ארגוני המחבלים בעזה אמש.

 ***

עשרים פעם הזכירו הפוליטיקאים והקצינים הבכירים את העובדה שהכל התחיל בחיסול ממוקד של מי שתכנן פיגוע "אסטרטגי". זה נשמע כמו דברי התנצלות. ישראל לא זקוקה לדיבורים בסגנון הזה. ישראל צריכה להכות בראשי הטרור לא רק בהקשר לתכנון פעולות טרור. הם עוסקים בכך כל דקה מיומם ולכן חייבים להכות בהם ללא הסברים.

***

נדמה כי סוללות "כיפת ברזל" לא רק הגנו על התושבים אלא שימשו תפאורה למאות ראיונות הסרק שנעשו על ידי ערוצי הטלויזיה במהלך הלחימה. כל פוליטיקאי שהגיע לאזור , כל ראש עיר ומועצה כולם רצו להצטלם ב"פוזה קרבית" על רקע המשגר כאילו הם שלוחצים על מתג ההפעלה. פעם האזור סביב מערכת כזו היה מוכרז כשטח צבאי סגור. היום הוא הפך טיילת למרואיינים. לתשומת לב הרמטכ"ל.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית