הקרב על המל"ל

בדיון בוועדה לביקורת המדינה טען ראש מל"ל לשעבר עוזי ארד כי רה"מ פועל "לעקר את המטה מתוכן"

הקרב על המל"ל

עוזי ארד (ארכיון: יותם פרום)

חברי הוועדה לביקורת המדינה של הכנסת דנים מאז שעות הבוקר בטענות של עוזי ארד, ראש המועצה לביטחון לאומי לשעבר, לפיהן ראש הממשלה בנימין נתניהו הנחה את אנשי לשכתו לשקר למבקר המדינה.

בדיון חזר ארד על טענתו, כי היועצת המשפטית של משרד ראש הממשלה יצרה צנזורה בין המבוקר (המל"ל) לבין מבקר המדינה. מדובר בדו"ח מבקר המדינה שחובר המתייחס לעבודתו של המטה לביטחון לאומי. 

"כשהייתי במוסד היה קשר ישיר עם גופי הביקורת. המזכירות הצבאית של רה"מ לא מיישמת את החוק. ניסיתי לשכנע, איימתי בהתפטרות ואפילו הרמתי את קולי לא פעם. במשך שנתיים שחיתי נגד הזרם. עזבתי כי ראיתי שאיני יכול יותר להתקדם", הסביר ארד לחברי הוועדה.

על פי ארד, ראש הממשלה "פועל להכנסת נוהל שנכתב מאחורי גבי ומאחורי גבו של מחליפי ושהוא מעקר את המל״ל מתוכן". מחליפו של ארד בתפקיד כיום הוא האלוף (מיל') יעקב עמידרור.

בנושא משט המרמרה שהובא כדוגמה לקשיים ביישום חוק המל"ל טען ארד כי בדיונים שנערכו בממשלה לקראת המשט הטורקי לא נעשה שימוש בחומר מטה שהכין המל"ל לקראת האירוע, שכלל בין היתר גם חלופות שונות והתייחסות כוללת לסוגיית הסגר על רצועת עזה. "רק לאחר המשט התקיים דיון על חלק מהמלצות המל"ל שנותרו רלוונטיות", דברי ארד בדיון.