הרמטכ"ל: נמשיך להגיב לירי בעוצמה

הירי מרצועת עזה נמשך לעבר שטח ישראל. גנץ: אנו לא מעוניינים בהסלמה, אך החמאס הוא הריבון בעזה
כיפת ברזל (צילום: אתר חיל האוויר)

"צה"ל הגיב וימשיך להגיב בעוצמה וברגישות נגד כל ירי לעבר ישראל", כך אמר הרמטכ"ל, רא"ל בני גנץ, במהלך טקס חילופי אלוף פיקוד מרכז בירושלים. הוא הוסיף ואמר כי "חמאס וארגוני טרור אחרים ממשיכים בהתעצמות מטרידה שאחריה אנו עוקבים. אנו לא מעוניינים בהסלמה, אך החמאס הוא הריבון בעזה".

גנץ עדכן עוד כי מאז שישי אחר הצהריים נורו לעבר ישראל יותר מ-120 רקטות. הוא סיפר לנוכחים כי מערכת ההגנה האווירית "כיפת ברזל" יירטה כ-20% מהרקטות, שהיו אמורות ליפול במרכזי הערים. "צה"ל הפגין יכולת מדויקת", סיכם גנץ את אירועי הימים האחרונים.

במקביל הירי מרצועת עזה עדיין נמשך. בשעות הצהריים נורו ארבע רקטות לעבר אזור אשכול, אופקים ואשדוד ופצצת מרגמה לתחומי המועצה האזורית אשכול. בכל המקרים לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. חיל האוויר ממשיך לתקוף ברחבי רצועת עזה ולפעול כנגד חוליות משגרי רקטות. בצפון רצועת עזה בוצע ירי לעבר מחבל שעסק בהכנות לשיגור רקטה. מדובר צה"ל נמסר כי מדובר באותו מחבל שביצע ירי לעבר אשדוד בשעות הבוקר. במקרה זה זוהתה פגיעה במטרה.

מדיווחי הפלשתינים עולה כי מיום שישי נהרגו בתקיפות צה"ל כ-17 בני אדם, מתוכן 16 מחבלים ונער אחד כבן 14. סבב האלימות הנוכחי החל בשישי האחרון, בעקבות חיסולו של מזכ"ל ועדות ההתנגדות העממית בעזה.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית