מתקפה בדרום: הירי מהרצועה נמשך

מספר רקטות שוגרו לעבר אשדוד ואשקלון משעות הבוקר. מערכת "כיפת ברזל" יירטה בהצלחה שש רקטות. במרבית ערי הדרום לא יתקיימו לימודים. הפלשתינים מדווחים על 17 הרוגים מאז שישי
שיגור רקטות מעזה (ארכיון: AP)

ההסלמה בדרום נמשכת גם הבוקר: מספר רקטות שוגרו לעבר אשדוד, אשקלון ויישובי הסביבה מרצועת עזה. מערכת "כיפת ברזל" הצליחה ליירט עד כה שש רקטות מאז שעות הבוקר. בכל המקרים לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

מאז יום שישי שוגרו לעבר ישראל למעלה מ-100רקטות, מתוכן יורטו בהצלחה על ידי "כיפת ברזל" 31 רקטות. מדובר באחוזי הצלחה חסרי תקדים של למעלה מ-90 אחוזים. בעקבות המצב ביישובי הדרום המרוחקים עד כ-40 ק"מ מעזה לא מתקיימים היום לימודים במוסדות החינוך.

שיפורי תוכנה ובשלות של תורת ההפעלה הם שני הגורמים שהביאו לאחוז היירוטים הגדול של מערכת "כיפת ברזל" בסוף השבוע. מקורות במערכת הביטחון אמרו בסוף השבוע כי "שיפורי התוכנה הם תהליך מתמשך וכאשר להם מצרפים את תורת ההפעלה התוצאות מתקבלות מיד".

במהלך הלילה תקפו כלי טיס של חיל האוויר מספר יעדים. בין היתר הותקפה חוליית מחבלים בצפון הרצועה אשר עסקה בהכנות לשיגור רקטות, וכן הותקפו מרחבי בורות מהם משגרים ארגוני הטרור רקטות לטווחים ארוכים שמעל 40 ק"מ. מדובר צה"ל נמסר כי זוהו פגיעות מדוייקות במטרה. הפלשתינים טוענים כי בתקיפות נהרג נער בן 14.

כלי התקשורת בעזה מדווחים עד כה על כ-17 הרוגים בתקיפות חיל האוויר ב-72 השעות האחרונות.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית