"IWI עומדת לחשוף כלי נשק חדשים"

גרמניה: ראיון עם אורי עמית, מנכ"ל IWI, בתערוכת IWA הנערכת בגרמניה

"IWI עומדת לחשוף כלי נשק חדשים"

עוזי-פרו. צילום: IWI

"IWI עומדת להוציא לשוק כלי נשק חדשים", כך גילה בסוף השבוע אורי עמית, מנכ"ל החברה.

אורי עמית אמר את הדברים במהלך תערוכת הנשק הגדולה IWA שנערכת בנירנברג שבגרמניה. עמית סירב לגלות באלו כלי נשק מדובר.

בעניין מקלע ״נגב״ חדש שהושק על ידי IWI לקראת תערוכות שייערכו בקרוב בהודו ובצ׳ילה, אמר עמית כי "התקבלו תגובות חיוביות מגופי צבא וביטחון בארץ ובעולם". ככל הידוע, צה״ל רכש מספר יחידות מהמקלע החדש לצורכי בדיקה וניסוי.

מקלע ה"נגב" החדש שייך ליכולת ייחודית הנקראית Assult Lmg (מקלע סער קל), כלומר, הוא קל כמו דגם ה-5.56 עם יכולת ייחודית לירות גם ירי בודד וגם אוטומטי. זאת, יחד עם ארגונומיה ייחודית, שהופכת אותו לכלי מסתער, ולא רק נשק המיועד לרתק. לטענת עמית, ״כנראה שמדובר במשבצת מעניינת לאור התגובות שאנו מקבלים עליו והוא מיועד לכל השווקים בעולם״.

באשר לעוזי-פרו, רובה העוזי החדש שהושק לפני מספר חודשים ונחשף לראשונה במגזין ישראל דיפנס, אמר עמית כי "אין עדיין מכירות המוניות, אך הרובה מוצג וזוכה לתגובות מצוינות.

"העוזי-פרו מיועד לשומרי ראש וכוחות מיוחדים כולל בישראל משום שהוא סמוי וניתן להסתרה. גם דגם ה-x95 מיועד כדגם חצי אוטומטי לעוסקים בביטחון בעלי רישיון לנשק ארוך, כולל גופים אזרחיים. כדי למכור את העוזי פרו לגופים כאלו בישראל, נצטרך ליצור גרסה חצי אוטומטית שלו ולזה טרם נכנסנו", דבר אורי עמית.

לגבי דגמי אקדחים חדשים, אמר אורי עמית שה״יריחו״ ממשיך להימכר בשוק האמריקאי האזרחי שהוא השוק החשוב של החברה וכן נמכר היטב בישראל. "כרגע אין מחשבות על גרסאות חדשות, אלא רק על שיפורים. כל כלי הנשק של IWI עברו שדרוגים וכעת הגיע תורו של ה'יריחו'״, אמר עמית בגרמניה.

לדברי אורי עמית בפגישות שהוא עורך בגרמניה, "החברה מתמקדת בשוק הצבאי והמשטרתי".

***
בתמונה: אורי עמית, מנכ"ל  IWI