באיראן ממשיכים להצטייד

האיראנים מפעילים קווי יצור חדשים של טיל הנ"מ "שאהין" לקראת מתקפה אפשרית
מערכת טילי נ"מ מדגם s-300

האיראנים לא מבזבזים זמן, תעשיית הנשק האיראנית הפעילה קווי ייצור חדשים לדגם המתקדם של הטיל נגד מטוסים מדגם "שאהין", כך נודע מפי מקורות יודעי דבר.

לדברי האיראנים הטיל יכול ליירט מטוסים עד לגובה של 40 קילומטר, ועל אף הטענה האיראנית כי היא פיתחה את הטילים בעצמה בישראל מעריכים כי "ידע זר" מצא את דרכו לפרויקט.

הפעלת הקו באה גם לאחר שהאיראנים הבינו שרוסיה לא תמכור להם טילים מדגם אס-300. דיווחים שונים מצביעים על כך שאיראן רכשה עוד ארבע מערכות טילים אלה, שתיים מבלרוס, אך לידיעות אלה אין כל אישור. איראן פועלת באופן קבע בשני מישורים – ניסיונות לרכוש מערכות מתקדמות ממדינות שמהוות בעלות בריתה ובמקביל פיתוח עצמאי של מערכות.

הרכש של טילי קרקע-אוויר אס-300 ואחרים הוא חלק מתכנית "רב שכבתית" של איראן לשפר את יכולתה בתחום ההגנה האווירית. לפני כשלוש שנים נמסר כי סוריה העבירה לאיראן חלק ממערכות ההגנה האווירית הניידות מדגם פאנטסיר שהיא רכשה מרוסיה. המערכות משמשות את איראן בין היתר להגנה על מתקני הגרעין שלה.

היכולת המדויקת של הטילים החדשים מייצור מקומי אינה ידועה, אך בישראל מסכימים כי מאמצי איראן יוצרים לאט אך בהתמדה, מערך הגנה שיקשה על כל פעילות נגד מתקני הגרעין שלה.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית