קוריאה הדרומית תצטייד ב-SPIKE-NLOS

במקביל נודע כי בעתיד הקרוב טילים ממשפחת ה- SPIKE יוצעו גם עם ראש ביות לייזר
טיל ספייק משוגר מכלי רק"מ (צילום: רפאל)

בקרוב תחל אספקת טילי ה-SPIKE-NLOS מתוצרת רפאל לצבא דרום קוריאה, למרות שישראל העדיפה מטוס אימון איטלקי על פני המטוס שמיוצר בדרום קוריאה, מה שגרם לכעס רב בסיאול.

הדרום קוריאנים רצו יכולת ניידת לשיגור טילים בעלי טווח ארוך ולכן בחרו להתקין את משגרי הטילים על רכב מדגם פורד 550 שעליו מותקנים פתרונות מיגון של חברת "פלסן" נגד נשק קל ורסיסים. טיל ה-SPIKE-NLOS הוא הדגם ארוך הטווח של משפחת טילי ה- SPIKE של רפאל. לטיל טווח של 25 ק"מ, הוא מדויק ביותר וניתן לצייד אתו בכמה סוגים של ראשי קרב.

ברפאל צופים עסקות נוספות של יצוא טילי SPIKE. כאשר לא מכבר נערכה הדגמה בישראל של הטיל מדגם SPIKE-ER שהותקן על מסוק קוברה של חיל האוויר. בהדגמה הזו נכחו נציגי חילות זרים המגלים עניין בטיל שיש לו טווח של שמונה ק"מ. הטיל המתקדם משווק בעולם כמחליף יעיל יותר של הטיל הוותיק HELLFIRE ונראה כי כמה צבאות אכן יחליפו את הטיל האמריקני בטיל של רפאל. עד כה הותקן הטיל הזה על מסוקי הטייגר של ספרד, על מסוקי האיי- 129 של איטליה ועל מסוקי הפומה של רומניה.

על מסוקים ניתן להתקין גם את הטיל מהדגם ארוך הטווח דבר שמאפשר לבצע שיגור לעבר מטרה קרקעית מטווח גדול יחסית, שקשה לפגוע בה באמצעות אש מהקרקע.

כיום מצוידים הטילים מדגם SPIKE של רפאל בראשי ביות ליום ולילה. לדברי מקור ברפאל בקרוב מאוד יוצע הטיל גם עם ראש ביות לייזר, שמאפשר לטיל להתביית על כתם לייזר שנוצר באמצעות ציין לייזר המוצב על הקרקע או מופעל מהאוויר.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית