"המהפיכה כבר כאן"

בטקס הנחת אבן הפינה של קריית התקשוב בב"ש, התייחס שר הביטחון להשפעה של מעבר הצבא לדרום. "מדובר בפוטנציאל ליצירת הסיליקון וואלי של ישראל בנגב"
שר הביטחון והרמטכ"ל בטקס בב"ש (צילום: אריאל חרמוני, משהב"ט)

שר הביטחון התייחס לאיומים במרחב הקיברנטי בטקס הנחת אבן הפינה לקרייה הטכנולוגית של אגף התקשוב שתוקם בבאר שבע. "לראשונה בתולדותינו ייהנה אגף התקשוב מתשתית וסביבת עבודה מבצעית המתאימה למאה ה- 21, ובמיוחד לאתגרים המורכבים בזירה הטכנולוגית עם הפיכתה לזירה המרכזית בחזית הסייבר.

"אנו חיים בעידן שבו חזית הסייבר היא אחת החזיתות האסטרטגיות ביותר, וכשר הביטחון אני גאה על כך שלצה"ל הישגים מרשימים מאוד, המציבים את ישראל בחזית הסייבר העולמית. תפקידנו להבטיח כי מגמה זו תישמר ואף תתעצם".

בטקס, בהשתתפות הרמטכ"ל, רא"ל בני גנץ, מנכ"ל משרד הביטחון אודי שני, ראש אגף התקשוב, האלוף עוזי מוסקוביץ, וראשי רשויות, ברק נגע גם ביתרונות הרבים שמביא עימו מעבר צה"ל לנגב. "מדובר באירוע מכונן. הפרויקט הזה, כיתר אחיו, יזרים דם חדש וצעיר לאוכלוסייתו ויתרום תרומה רבת משקל לפריחתו החברתית והכלכלית של הנגב.

"הקמת קמפוס התקשוב בבירת הנגב, ליד אוניברסיטת בן- גוריון ובצמוד לפארק ההיי טק המוקם כאן, יחד עם הקמת קריית המודיעין, מביאים עמם פוטנציאל ענק ליצירת הסיליקון וואלי של מדינת ישראל בנגב, ולהפוך את באר שבע מפריפריה למרכז.

"כמי שמכיר את הנעשה בשנים האחרונות במרחב הנגב בכלל ובבאר שבע בפרט, אני קובע, כי המהפכה כבר הגיעה, נמצאת בנגב והיא רק תלך ותגבר בשנים הקרובות. המהפך ניכר באיכות החינוך, ההשקעה בתעשיות הכבישים והרכבות, מעבר של חברות הייטק לאזור ובאופציות התרבות והפנאי".

ברק התייחס גם למחאה החברתית בקיץ האחרון, שטענה כי המשאבים בישראל מונעים בעיקר לעבר הביטחון ולא לרווחה. "כשרואים את ההשפעה העצומה שמעבר צה"ל לנגב מביא עמו לאזור, אי אפשר שלא לציין שהפרויקט הלאומי והציוני הזה הוא דוגמא מוחשית ואולטימטיבית לכך שתקציב הביטחון ומערכת הביטחון אינם משרתים רק את צורכי הביטחון הישירים, אלא מהווים מנוע חברתי וכלכלי רחב מימדים למדינת ישראל ותורמים לחוסן הלאומי וללכידות החברתית וכל אלה קשורים בטבורם לביטחון הלאומי".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית