הפצ"ר אסר על בניהו לדברר את אשכנזי

התפתחויות בזירת הבוץ: ברק עולה להתקפה, אשכנזי נכנס לדום-שתיקה. פרשנות של עמיר רפפורט

סבב ההתקפה האחרון של שר הביטחון אהוד ברק על הרמטכ"ל לשעבר, רא"ל גבי אשכנזי, לא היה מתוכנן מראש. בזמן שראש הממשלה נתניהו עובד בארצות הברית על הבנות עם האמריקאים בנושא האיראני, טובי המוחות הביטחוניים עמלים בימים האחרונים על אסטרטגיות הסברתיות בקרב על התדמית של אהוד ברק וגבי אשכנזי, בעקבות הגשת מסקנות הביניים של מבקר המדינה ב"פרשת הרפז".

ההתקפה המדהימה מיום שלישי בבוקר, שמאשימה את אשכנזי בהודעה רשמית ב"פגיעה ברוח צה"ל" באה על רקע תסכול בסביבתו של השר: למרות שהדו"ח מחמיר יותר עם אשכנזי, הציבור נוטה יותר להאמין לגבי אשכנזי. כך לפחות על פי סקר ערוץ 10 מיום שני בלילה. (דווקא אצלנו באתר האשמה נופלת על שניהם באותה מידה. כנסו והצביעו)

על רקע אירועי היומיים האחרונים אפשר להוציא כמה מסקנות ביניים מ"מסקנות הביניים":

הראשונה: אשכנזי באמת יוצא רע מהדו"ח. יותר ממה שהתפרסם לגבי ממצאי המבקר, אבל מזלו הגדול הוא שמולו נמצא שר הביטחון, שהקרדיט הציבורי שלו ירוד ביותר.

השנייה: איש אינו מעוניין בהטחת הבוץ בין ראשי מערכת הביטחון, ורשויות החוק היו שמחות להיפטר מהפרשה הזאת גם כן.

וגם זה: אחרי יומיים נראה כי המתקפה של ברק לא תזכה למענה. גבי אשכנזי חזר לבונקר התקשורתי שבו היה מאז שהשתחרר משירות פעיל. הוא הסתפק בתגובה מול מצלמות ששיחרר ביום שני באור יהודה (לקיחת אחריות על התנהלות לא תקינה והאשמה כלפי שר הביטחון על התנהלות לא תקינה הרבה יותר).

נראה, כי הפעם הבאה שבה אשכנזי ידבר שוב תהיה רק בעוד חודשיים-שלושה, כאשר יתפרסם הדו"ח הסופי של מבקר המדינה. את השבועות הקרובים יבלה אשכנזי במידה רבה במחיצת עורכי דינו, שיגבשו את תשובתו לטיוטת המבקר.

ואיפה דובר צה"ל הנמרץ מתקופת גבי אשכנזי כרמטכ"ל, תא"ל אבי בניהו? מדוע קולו לא נשמע? מסתבר כי הדבר אינו מקרי. בניהו, שנמצא בחופשת שחרור, זומן ביום ראשון לשיחה דחופה בלשכת הפרקליט הצבאי הראשי, שם נאמר לו כי אם יהיה מעורב ב"קמפיין" למען אשכנזי, ואם יתדרך כלי תקשורת כנגד שר הביטחון, יהיה הדבר כנגד פקודות הצבא, וזכויותיו עלולות להישלל ממנו.

אז בניהו שותק (לא לדאוג: אשכנזי שכר מבעוד מועד דובר פרטי).

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית