מלחמת ברק-אשכנזי: אין מבוגר אחראי

מלחמת ברק-אשכנזי: אין מבוגר אחראי

כשקוראים את ההודעה החריפה של לשכת שר הביטחון על מה שאהוד ברק חושב על הכישורים הפיקודיים של הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי, זה מדאיג מאוד אבל זה גם מעורר תהיה גדולה.

אם שר הביטחון ידע שאשכנזי כזה מדוע הוא לא דרש לפטרו עוד באמצעי כהונתו? אם הוא ידע שיש פער עצום בין תדמיתו לבין ערכו האמיתי כמפקד של צה"ל מדוע הוא לא זעק לשמיים? השאלות האלה מטרידות אפילו יותר מהקרב המכוער שפרץ הביקור אחרי גל הסרחון שהופץ בעקבות טיוטת דו"ח המבקר על פרשת המכתב המזויף.

משהו כאן לא מסתדר. אם הדברים נכונים והם דורשים הוכחה, הרי שברור שגם לו אשכנזי ביקש הארכת כהונה הוא לא היה מקבל. אבל מדוע היה צריך לתת לו לסיים את הכהונה. אם הדברים נכונים צריך היה לנקוט פעולה ומייד. לא מדובר כאן במנכ"ל חברה ממשלתית. כאן מדובר ברמטכ"ל של צבא המצוי במלחמת התשה לא נגמרת ויכול בכל רגע להיכנס למצב של מלחמה מלאה וקשה.

וכאן צריך להיכנס לתמונה ראש הממשלה בנימין נתניהו. יש לו אמצעי קשר לשריו גם כאשר הוא נואם נאומים מבריקים בארה"ב. הוא צריך לשמש כמבוגר האחראי ולשים קץ למחול השדים הזה. לנו אלו כותרות שמאפשרות לכתוב פרשנויות. לחיילי ומפקדי צה"ל זה דבר נורא, מבלבל, מטלטל שצריך להפסיקו מיד. אבל כמו שאני מכיר את המצב זה לא יקרה וצה"ל ימשיך לספוג חבטות מיותרות.

ככה זה שאין מבוגר אחראי בשטח.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית