הודו הקפיאה יחסיה עם תעש

ההודעה מגיעה בעקבות חשד למעורבותה לכאורה של החברה בשוחד בכירים. חמש חברות נוספות נכנסו לרשימה השחורה
מערכת "חץ דורבן" (צילום: תעש)

החלטת משרד ההגנה של הודו להכניס את התעשייה הצבאית (תעש) לרשימה השחורה של חברות שלא תוכלנה לבצע עסקות עם הודו במשך 10 שנים חמורה מאוד, לא רק מבחינתה של החברה.

עסקיה של התעשיה הצבאית בהודו בשנים האחרונות מצומצמים, אבל ההחלטה עלולה לתת כלים בידי גורמי אופוזיציה בהודו המתנגדים באופן עקבי לקשרים הביטחוניים ההדוקים בין שתי המדינות, כך מעריכים גורמים ידוע דבר בישראל. למרות זאת אמרו אותם מקורות כי הפגיעה תהיה בעיקר בפוטנציאל לעסקות נוספות של התעש בהודו.

"זו תהיה פגיעה קטנה יחסית כי ההודים לא בדיוק מחפשים כרגע את המוצרים של התעש", אמר אחד המקורות. לדבריו עלול "להיות רעש של פולטיקיאים אבל נזק של ממש יהיה קטן".

משרד ההגנה ההודי הטיל איסור על שש חברות, כולל התעשייה הצבאית של ישראל וחברת סינגפור טכנולוג'יס מלהגיש הצעות למכרזים ביטחוניים במדינה למשך 10 שנים. ההחלטה מתפרסמת כשלוש שנים אחרי ששמן של שש החברות נקשר פרשת שוחד.

בשנת 2009 החליט משרד ההגנה של הודו להקפיא את הפעילות עם שבע חברות שמכרו להודו ציוד ביטחוני ובהן התעשייה הצבאית הישראלית. ההחלטה התקבלה בעקבות חשדות לשחיתות של בכיר הודי לשעבר שהיה אחראי על הקשר עם התעשיות הזרות.

דוברת התעש אמרה בתגובה כי החברה פעלה ופועלת כחוק. "לעניין פרסום זה החברה לא קיבלה הודעה. תעש ממשיכה ותמשיך לפעול מול השלטונות בהודו להסדרת העניין ומעבר לכך לא נוכל להגיב".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית